Lituania a interzis tranzitul de mărfuri către enclava rusă Kaliningrad

18 Iun. 2022, 22:18
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
18 Iun. 2022, 22:18 // Actual //  bani.md

Lituania anunţă că măsura privind interzicerea tranzitului de mărfuri către enclava rusă Kaliningrad intră în vigoare sâmbătă, potrivit Sky News.

Autorităţile lituaniene au declarat că interdicţia de a tranzita pe teritoriul lor bunuri care fac obiectul sancţiunilor UE, intră în vigoare sâmbătă

Lista de sancţiuni include, în special, cărbune, metale, materiale de construcţii şi tehnologie avansată. Guvernatorul regiunii, Anton Alikhanov, a declarat că interdicţia va acoperi aproximativ 50% din produsele pe care Kaliningrad le importă.

Intrarea în vigoare a regulii a fost confirmată de serviciul feroviar de stat din Lituania printr-o scrisoare adresată clienţilor, ca urmare a unei „clarificări” din partea Comisiei Europene cu privire la mecanismul de aplicare a sancţiunilor.

Situată între Polonia şi Lituania, membre ale UE şi NATO, enclava rusă Kaliningrad primeşte provizii de la Rusia prin intermediul căilor ferate şi al conductelor de gaz care trec prin Lituania.

Sediu al cartierului general al flotei ruseşti din Marea Baltică, enclava a fost capturată de la Germania nazistă de către Armata Roşie în aprilie 1945 şi cedată Uniunii Sovietice după cel de-al Doilea Război Mondial.

Pentru mai multă diversitate și comoditate, urmărește contul nostru de INSTAGRAM!

 

Realitatea Live

22 Feb. 2025, 19:57
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
22 Feb. 2025, 19:57 // Actual //  Ursu Victor

În cadrul emisiunii „Cabinetul din umbră”, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Vladimir Bolea, a declarat că angajații Căilor Ferate din Moldova (CFM) trebuie să-și gestioneze resursele pentru a acoperi restanțele salariale, înă nu exlude și varianta subvenționării. Potrivit acestuia, instituția dispune de active neutilizate, inclusiv locomotive și vagoane vechi, care ar putea fi valorificate pentru a genera venituri.

„Ei singuri știu cât trebuie să-și caute bani, să-și plătească salariile, să-și câștige bani. Spre exemplu, au 85 de locomotive care stau ruinate complet și alte 90 care pot fi vândute. De asemenea, au o bază masivă de fier vechi care poate fi valorificată”, a spus Bolea.

Ministrul a subliniat că CFM are propria comisie responsabilă de administrarea bunurilor și stabilirea prețurilor de vânzare, fără implicarea Ministerului Infrastructurii. Totodată, Bolea a recomandat ca licitațiile pentru vânzarea activelor să fie organizate la nivel internațional, pentru a atrage mai mulți cumpărători și a obține prețuri mai bune.

„Dacă vor participa cumpărători din Turcia sau România, concurența mai mare le-ar putea aduce venituri mai mari. Este important să beneficieze de aceste posibilități”, a adăugat el.

Ministrul a precizat că deciziile privind vânzarea activelor neutilizate aparțin în totalitate administrației CFM, care trebuie să prioritizeze utilizarea resurselor pentru a asigura plata salariilor restante.

Feroviarii au protestat pe 14 februarie, în fața Guvernului, Parlamentului și Președinției Republicii Moldova, pentru a atrage atenția asupra restanțelor salariale acumulate și a cere soluționarea imediată a acestei probleme. Aceștia au anunțat că vor reveni la proteste în data de 28 de februarie. Este vorba de datorii la salarii în sumă de 190 de milioane de lei.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!