FOTO, VIDEO MAI: Rândurile de camioane de la vamă devin mai mici. Câte TIRuri staționează la Leușeni #Ziua16

14 Iun. 2022, 12:10
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
14 Iun. 2022, 12:10 // Actual //  MD Bani

Timpul de așteptare pentru șoferii de camioane devine mai scurt la vama moldo-română. Potrivit Ministerului de Interne de la Chișinău, la Leușeni rândul de TIRuri este de circa doi kilometri.

Marți dimineață, la ora 5:00, erau înregistrate 126 de camioane cu marfă și alimente care așteptau să fie supuse controalelor la frontieră. Către ora 10:20 acolo staționează 95 de camioane.

Luni s-a înregistrat record cu privire la numărul camioanelor care au traversat frontiera pe la Leușeni – 437.  frontiera prin punctul Leușeni-Albița, ceea ce reprezintă 437 de autocamioane față de 320 în ziua precedentă. Conform MAI, numărul tirurilor procesate ieri, în punctul de frontieră Leușeni-Albița, a fost aproape cu 50% mai mare față de totalul traversărilor de ieri pentru sectorul moldo-român.

Luni, în punctele de frontieră cu România, 852 de autocamioane  au traversat hotarul. (Cahul – 89 de tiruri, Costești- 53 de tiruri, Giurgiulești-Galați – 170 de tiruri, Lipcani-Rădăuți – 3 tiruri, Sculeni-100 tiruri). De asemenea, pe 13 iunie, din Ucraina în țara noastră au intrat 478 de camioane.

În același timp, Inspectoratul General pentru Situații de Urgență instalează insule de suport pentru șoferi. Acestea vor fi dotate cu bloc sanitar, apa potabilă, bloc medical și vor fi umbrite. IGSU intenționează și amplasarea unui spațiu pentru gătit și servit masa. Accesul către insule va fi pedestru pentru șoferi și vor fi instalate în proximitatea șoselelor.

„În ultimele zile, MAI intervine în rezolvarea situației din punctul de frontieră Leușeni – Albița din cauza numărului mare de tiruri care așteaptă să treacă frontiera de stat. Concomitent, MAI intervine și în celelalte puncte ale frontierei de stat cu România, pentru reducerea pe cât posibil a timpilor de așteptare”, se arată într-un mesaj al Ministerului

În același timp, responsabilii precizează că autoritățile din țara noastră continuă discuțiile cu partea romană pentru operaționalizarea efectivă a controlului echipelor mixte în punctul de trecere a frontierei Leușeni-Albița.

Precizăm că săptămâna trecută la în apropiere de Leușeni rândurile de camioane ajungeau și la 10 kilometri. Realitatea a reușit să surprindă atunci imagini cu sutele de camioane care așteptau pentru a trece controalele vamale.

Problema nu este una nouă, iar șoferii camioanelor se petreceau în rând anterior circa 48 de ore din cauza infrastructurii precare pe partea română. După izbucnirea războiului, timpul pe care în petrec până a ajunge la verificări s-a mărit de circa 2,5 ori, iar transportatorii au adresat o scrisoare conducerii țării, cerând colaborare între Chișinău și București pentru soluționarea chestiunii.

Natalia Gavrilița a discutat subiectul cu omologul său român, Nicolae Ciucă. Cei doi s-au înțeles să implementeze vămuirea comună, Republica Moldova a asigurat șoferilor asistență psihologică și medicală, iar partea română a suplinit numărul angajaților sanitar-veterinari la posturi.

 

Realitatea Live

02 Iun. 2024, 10:49
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  Lupu Eduard
02 Iun. 2024, 10:49 // Bănci şi Finanţe //  Lupu Eduard

În SUA, ratele prea mari pentru creditele ipotecare au ajuns să afecteze milioane de oameni. Un chiriaş care spera să cumpere o locuinţă a forţat  să rămână chiriaş pentru totdeauna. Un client care a sperat să refinanţeze un credit ipotecar de taie din strange cureau din toate părţile pentru a ţine pasul cu dobânzile, iar cazurile de acest gen se răspândesc rapid, scrie Bloomberg.

Problema dobânzilor prea mari persistă de ceva timp în SUA, iar visul de a fi proprietar şi de a avea un trai accesibil este atât de greu de atins acum că oamenii se întreabă dacă mai e posibil.

Poate mai mult decât orice, dobânzile la creditele ipotecare sunt cel mai important factor care determină mobilitatea economică a unei persoane în SUA. Ele se situează în jurul valorii de 7% de mai bine de o lună – mai mult decât dublu faţă de cât erau în urmă cu trei ani – şi mulţi credeau că vor scădea, pe măsură ce inflaţia începea să se diminueze.

Dar creşterea preţurilor a accelerat din nou la începutul anului 2024, iar acum Rezerva Federală menţine ratele la maximul al ultimelor două decenii.

Această presiune necruţătoare a dat peste cap planurile de viaţă ale consumatorilor americani.

Analiştii avertizează că este foarte posibil ca diferenţele sociale să fie exacerbate de problema dobânzilor, pe măsură ce tot mai mulţi oameni sunt ţinuţi la uşă când vine vorba de cumpărarea unei case, creând o prăpastie mai mare între cei proprietari şi restul lumii.

În timp ce proprietarii au câştigat aproape 1.300 de miliarde de dolari din chirii în 2023, chiriaşii s-au trezit cu preţuri şi datorii mai mari.

Cifrele sunt destul de sumbre. Chiriaşii spun că există o probabilitate de 60% să nu poată deţine niciodată o casă – acesta este cel mai ridicat nivel de când New York Fed a început sondajul, în urmă cu un deceniu.

Doar 16% dintre casele listate anul trecut au fost accesibile pentru o gospodărie americană tipică, potrivit agenţiei de brokeraj imobiliar Redfin Corp. Şi ca şi cum preţul mediu record de 433.558 de dolari pentru o locuinţă nu era suficient de rău, costurile de asigurare şi impozitele pe proprietate au crescut şi ele.

Situaţia este atât de gravă, încât toţi, de la economişti de renume până la cei mai importanţi lideri ai ţării – inclusiv preşedintele Joe Biden şi secretarul Trezoreriei Janet Yellen – au deplâns faptul că piaţa este „aproape imposibilă de acceesat” pentru unii cumpărători de case.

„A deţine o casă este un simbol al statutului. Dar odată ce un simbol de statut devine atât de scump, oamenii încep să îl respingă Deţinerea unei case devine mai puţin un vis al clasei de mijloc şi mai mult un vis aspiraţional care vine cu o avere peste medie”a declarat economistul-şef al Redfin, Daryl Fairweather. „

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău