În cazul modelelor Mercedes, gama mărcii germane are mult mai multe modele, iar multe dintre ele se produc în număr semnificativ mai mare, prin urmare, de obicei tapiseriile fiecărui model se produc în paralel la câteva fabrici Lear din diverse locaţii în lume. Dar fabrica din Ungheni are o tradiţie lungă de producţie a tapiseriilor pentru modelele Mercedes, începând cu C-Class W204, apoi generaţia W205, inclusiv modelele AMG, iar mai nou şi C-Class W206. Aceeaşi fabrică din Ungheni produce tapiserii pentru GLC SUV şi GLC Coupe, pentru SL şi SLC, pentru modelul electric EQC şi chiar pentru sportiva Mercedes-AMG GT! În fiecare zi de lucru, la fabrica Lear din Ungheni se produc până la 2,100 de seturi de tapiserii, pentru 2,100 de automobile. Iar asta înseamnă că în acest oraş din Moldova se produc lunar tapiserii pentru 40,000-45,000 de automobile, ceea ce rezultă în aproximativ jumătate de milion de maşini anual!
Iar asta ne dă o imagine elocventă despre cât de mare e, de fapt, această fabrică din Ungheni, care aparţine multinaţionalei Lear, una din cele mai mari companii din lume din această industrie. Încasările anuale doar a fabricii Lear din Ungheni sunt de peste 100 milioane de dolari, deci, dincolo de porţile acestei fabrici din Ungheni, se ascunde o istorie extraordinară, în evoluţie continuă, despre care aproape că nu-ţi vine a crede că se întâmplă în Moldova!
Cei de la Lear au început a investi în această fabrică în anul 2010, renovând clădirea unei uzine vechi şi defuncte, de 6,000 metri pătraţi şi 4 etaje. Edificiul a trecut printr-o modernizare totală, fiind echipat cu toate utilajele moderne de producţie pe care le puteai găsi la orice altă fabrică Lear de pe glob. Astăzi, la peste 11 ani de dezvoltare, fabrica are un complex întreg de edificii, în sumă de peste 18,000 meri pătraţi. Acum aici, la Ungheni, există mai multe linii de producţie separate şi chiar întregi departamente separate pe etaje, care produc doar pentru Porsche la un etaj, doar pentru Audi la alt etaj doar pentru Mercedes la celelalte etaje. Şi, fireşte, există şi părţi unificate ale procesului de producţie, care sunt făcute sub un singur acoperiş, în special primele etape ale producţiei, unde pielea este analizată, tăiată şi presată pentru coaserea de mai departe.
Pielea şi materialele textile, ca materie primă, vin în principal de la furnizori renumiţi din Europa şi se bazează de obicei pe cerinţele de design şi textură ale producătorului. Aceste materii prime sunt livrate în depozitul uzinei din Ungheni cu un minim de birocraţie, datorită regimului de Zonă Economică Liberă, în care activează fabrica. Asta îi permite fabricii de aici să aibă predictibilitate şi punctualitate în termenii de producţie şi livrare, întregul proces logistic obţinând viteză şi evitând birocraţia împovărătoare.
Citește continuarea pe piataauto.md
Potrivit legislației, suntem obligați să cenzurăm comentariile ce incită la ură, reprezintă atac la persoană sau conțin cuvinte necenzurate.
Vă îndemnăm la discuții decente!