Discuții între Vasiloi și Tofilat. Călătoria cu trenul este o modalitate rapidă de trecere a frontierei de stat

21 Dec. 2021, 12:43
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
21 Dec. 2021, 12:43 // Actual //  MD Bani

Șefii Poliției de Frontieră și Întreprinderii de stat Calea Ferată din Moldova s-au întâlnit într-o ședință în care au discutat despre funcționalitatea punctelor de trecere a frontierei feroviare și reluarea unor curse internaționale, dar și necesitatea îmbunătății infrastructurii în vederea asigurării condițiilor indispensabile efectuării controlului la trecerea frontierei de stat. Potrivit reprezentanților ambelor delegații, călătoria cu trenul este o modalitate rapidă de trecere a frontierei de stat.

Rosian Vasiloi a apreciat inițiativa reluării circulației celor două trenuri Chișinău-București și Iași-Ungheni, astfel oferindu-se posibilitatea călătorilor de a opta și pentru această cale pentru a reveni acasă sau pentru a planifica o vacanța în România. Totodată, funcționalitatea punctului de trecere a frontierei Ungheni feroviar este mai mult decât necesară în ajunul sărbătorilor, când se atestă un flux majorat de călători, astfel fiind și o modalitate eficientă de a degaja circulația transfrontalieră prin punctele de trecere a frontierei auto.

În cadrul ședinței s-a discutat și despre deficiențele identificate la punctele de trecere a frontierei feroviare și care influențează în mod direct controlul trecerii frontierei de stat. Printre cele mai importante probleme au fost menționate: lipsa unei infrastructuri moderne, insuficiența încăperilor de serviciu destinate Poliției de Frontieră, amenajarea integrală a perimetrului teritoriului gării cu gard, întru imposibilitatea asigurării regimului, lipsa iluminării teritoriului punctelor de trecere a frontierei și celui aferent ceea ce îngreunează activitatea de monitorizare continuă și control eficient al graniturilor de tren.

„Aceste aspecte vor fi discutate și analizate în cadrul ședințelor interne ale Întreprinderii, iar în cel mai apropiat timp va fi înaintat un set de propuneri menite să excludă aceste neajunsuri” a menționat Oleg Tofilat.

Amintim că, din data de 12 decembrie a fost reluată circulația trenului nr.105/106  Chișinău-București. Până pe 31 decembrie trenul va circula de 2 ori pe săptămână, cu plecare din Chișinău în zilele de joi și duminică, iar din București în zilele de luni și vineri. Începând cu 02 ianuarie 2022 trenul va circula de 3 ori pe săptămână, cu plecare din Chișinău în zilele de marți, joi și duminică, iar din București în zilele de luni, miercuri și vineri. Concomitent a fost reluată circulația zilnică a trenului de frontieră Iași-Ungheni.

Realitatea Live

07 Mart. 2025, 09:43
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
07 Mart. 2025, 09:43 // Actual //  Ursu Victor

India și-a intensificat achizițiile de petrol din Statele Unite, înlocuind livrările rusești afectate de noile sancțiuni impuse de administrația Joe Biden.

Potrivit The Economic Times, în februarie, importurile de petrol american în India au atins 357.000 de barili pe zi, marcând un record pentru ultimii doi ani. Comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, fluxurile de petrol din SUA spre India au crescut cu 60% (echivalentul a 136.000 de barili pe zi).

„Rafinăriile indiene încearcă să-și diversifice sursele de aprovizionare, în special pentru petrolul ușor”, a declarat Rohit Rathod, analist senior la Vortexa. Acesta a explicat că sancțiunile recente impuse petrolierelor rusești au forțat cumpărătorii indieni să caute alternative.

Sancțiunile SUA Lovesc Flota „Din Umbră” a Kremlinului
În ianuarie, Statele Unite au sancționat peste 180 de petroliere aparținând așa-numitei „flote din umbră” a Rusiei, folosită pentru a transporta petrol în ciuda restricțiilor occidentale. În total, peste 270 de nave sunt acum incluse pe lista neagră, flota sancționată fiind responsabilă anterior de transportul a aproximativ 1 milion de barili pe zi către China și 500.000 de barili pe zi către India.

Aceste măsuri au perturbat serios comerțul petrolier dintre Rusia și India, care aducea Kremlinului aproximativ 40 de miliarde de dolari pe an. În februarie, livrările de petrol rusesc către India au scăzut la 1,4 milioane de barili pe zi, cel mai redus nivel din ultimii doi ani, marcând o scădere de 14% față de ianuarie și de peste o treime față de vârful atins vara trecută.

Surse citate de Reuters afirmă că rafinăriile indiene au refuzat să colaboreze cu petrolierele sancționate, indiferent de moneda utilizată în tranzacții, inclusiv rupia indiană. Încercările Rusiei de a negocia o soluție cu India au eșuat, inclusiv după o vizită a directorului Sovcomflot, Igor Tonkovidov. Oficialii rafinăriilor indiene au reiterat poziția exprimată de secretarul Ministerului Petrolului, Pankaj Jain: „Rafinăriile din India vor accepta doar petrol transportat cu nave care nu sunt sancționate. Este responsabilitatea furnizorului să ne livreze petrol conform cerințelor noastre.”

India se Orientează către SUA, Orientul Mijlociu și Africa
Pe lângă creșterea importurilor din SUA, India își diversifică aprovizionarea și din alte regiuni.

Importurile din Arabia Saudită au ajuns la 744.000 de barili pe zi în februarie, înregistrând o creștere de 20% în ultimele trei luni.
Achizițiile din Irak au crescut cu 33% față de noiembrie, atingând 1,2 milioane de barili pe zi.

În ceea ce privește petrolul american, India intenționează să-și majoreze importurile la 25 de miliarde de dolari pe an, potrivit declarațiilor secretarului de externe Vikram Misri după întâlnirea dintre premierul Narendra Modi și președintele Donald Trump. În 2024, rafinăriile indiene au achiziționat petrol din SUA în valoare de 15 miliarde de dolari, iar creșterea importurilor ar putea face parte dintr-un acord mai amplu cu administrația americană, menit să evite impunerea de tarife și taxe asupra Indiei.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!