25 vinării din Moldova, în premieră, la festivalul vinului românesc RoWine, Bucureşti

20 Sept. 2021, 15:46
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
20 Sept. 2021, 15:46 // Actual //  MD Bani

Pentru prima dată, 25 de vinării din Republica Moldova, expuse sub brandul de ţară Wine of Moldova au participat în cadrul festivalului RoWine.

Pe 18 şi 19 septembrie, în premieră, 25 de vinării din Moldova au fost expuse în lounge-ul dedicat brandului de ţară Wine of Moldova, în cadrul festivalul vinurilor româneşti RoWine, găzduit de Fratelli.

„E o premieră pentru industria vinicolă din Republica Moldova, 25 de crame moldovenești prezintă mândria noastră, vinul, demonstrând că Moldova este cel mai potrivit loc pentru a cultiva cei mai buni struguri și a produce excelență. Este primul eveniment în ultimii 2 ani, organizat de Wine of Moldova, peste hotarele țării. Sunt mândră de producătorii noștri, mândră de eforturile depuse de Oficiul Naţional al Viei şi Vinului, și mulțumesc organizatorilor RoWine pentru acest festival minunat”, a declarat dna director Cristina FROLOV, Oficiul Naţional al Viei şi Vinului.

RoWine este locul în care antreprenorii HoReCa, profesioniştii din domeniu, iubitorii şi colecţionarii de vin pot interacţiona direct cu proprietarii vinăriilor participante.

La cinci ani de la prima ediţie, festivalul a reunit 92 de producători, 7 importatori şi standul al unuia dintre cei mai mari jucători de pe piaţa vinului online – FineStore.ro. Aceştia au prezentat publicului peste 500 de etichete din 12 ţări.

Cei care au dorit să se aprofundeze în arta vinului, au participat la masterclass-urile găzduite de Robert Joseph, fondatorul revistei Wine International şi al concursurilor International Wine Challenge, care a vorbit despre motivele pentru care ai putea plăti mai mult pentru un vin, în timp ce deţinătorul WSET3, Imre Szakacs-Ohra, a descifrat tainele soiului, vechimii şi provenienţei vinurilor.

Despre organizatori:

Marinela Ardelean – expert în vinuri şi spirtoase, degustător profesionist în concursuri internaționale de vinuri, Global Brand Ambasador Brâncoveanu Vinars, consultant Carrefour şi autoare a cinci volume dedicate vinurilor românești. De asemenea, este inițiatoarea proiectului „The Wine Book of Romania”, primul ghid bilingv care cuprinde cele mai bune vinuri din România și Republica Moldova.

RoWine este un proiect de suflet care, după cinci ani, începe să aibă propria viață. Am încercat, la fiecare ediție, să inventăm lucruri noi, să aducem noi provocări. Iar despre această ediție, care vine după o lunga pauză, am crezut că va fi mai dificil de organizat. Spre marea surpindere a multora dintre noi, lucrurile s-au așezat mult mai ușor decât ne așteptam. Producătorii, partenerii, chiar și oaspeții pe care îi așteptăm cu nerăbdare, toți ne-au hrănit cu entuziasmul lor, cu nerăbdarea de a ne revedea, cu încrederea în revenirea unei perioade mai bune pentru toată lumea vinului. Și pentru asta vreau să le mulțumesc, au făcut ca toate eforturile noastre de a avea o ediție specială să vină mai ușor, ne-au dat energie și încredere”, Marinela ARDELEAN, co-organizator al festivalului.

Liviu şi Mihai POPESCU – co-proprietari Fratelli Grup, sunt recunoscuți de mai bine de 20 de ani pentru dezvoltarea celor mai prestigioase proiecte din domeniul HoReCa.

Apreciez interesul şi entuziasmul producătorilor de a participa la această ediţie aniversară.
Totodată, îmi exprim bucuria de a fi gazda tuturor vizitatorilor, fie că sunt din domeniul HoReCa, prieteni, pasionaţi de vinuri bune, cât şi plăcerea de a socializa la un pahar de vin
!“, a declarat Liviu Popescu, co-organizator RO-Wine | The International Wine Festival of Romania.

Despre Oficiul Național al Viei și Vinului (ONVV)

ONVV este expertul Nr.1 în sectorul vitivinicol, care contribuie la reglementarea și dezvoltarea domeniului, servind drept platformă pentru acțiunea comună a tuturor celor implicați în creșterea competitivității produselor vinicole, valorificarea autenticității și orientarea spre consumator. Printre obiectivele sale de bază se numără diversificarea piețelor de desfacere și promovarea vinurilor moldovenești prin programul național și brandul național vinicol „Vinul Moldovei. O legendă vie”.

Realitatea Live

10 Apr. 2025, 17:37
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
10 Apr. 2025, 17:37 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Casa italiană de modă Prada a ajuns la un acord pentru achiziționarea brandului rival Versace de la holdingul american Capri Holdings, într-o tranzacție evaluată la 1,375 miliarde de dolari, sumă care include și datoriile Versace, potrivit agenției Reuters.

Tranzacția unește două dintre cele mai mari nume din moda italiană, consolidând astfel poziția Italiei pe piața globală a luxului. Acordul vine într-un moment de reconfigurare a industriei, unde marii jucători își consolidează portofoliile pentru a face față competiției internaționale intense.

„Ne propunem să ducem mai departe moștenirea Versace, să celebrăm și să reinterpretăm estetica sa îndrăzneață și atemporală”, a declarat Patrizio Bertelli, președintele Consiliului de Administrație al Prada.

Achiziția va permite formarea unui conglomerat italian cu o cifră de afaceri estimată la aproximativ 6 miliarde de euro, ceea ce îl va poziționa ca un jucător competitiv față de giganții francezi LVMH și Kering, relatează agenția AFP.

Versace a fost fondat în 1978 de către Gianni Versace, devenind rapid un simbol al opulenței și nonconformismului. După asasinarea creatorului în 1997, conducerea artistică a fost preluată de sora sa, Donatella Versace. În martie 2025, aceasta a anunțat că părăsește funcția de director creativ al casei de modă.

Prada, la rândul său, a fost fondată în 1913 și este condusă în prezent de Miuccia Prada. Aproximativ 80% din companie se află încă în proprietatea familiei Prada.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!