E prima generaţie de BMW M3, aşa cum spuneam, iar primul M3 a fost lansat iniţial doar în caroserie coupe, urmat la scurt timp de un cabrio. Nu a existat vreun sedan sau vreun break, aşa cum se întâmplă azi. Pentru unii, şi azi adevăratul M3 poate fi doar coupe. Şi privind maşina asta, înţelegi de unde vine această nostalgie încăpăţânată.

Mai puţini ştiu că acest prim BMW M3 a făcut uz de un motor de 4 cilindri în linie, nu de unul cu 6 sau 8 cilindri. Pe atunci se presupunea că acest BMW de performanţă ţintea mai ales spre oameni tineri şi prin urmare sportivitatea de pe el trebuia să fie intensă, exaltantă, dar accesibilă.
Însă acest motor de 4 cilindri se mândrea cu capacitatea sa de a fi turat aşa cum puţine alte motoare puteau. Linia sa roşie pe turometru începea la 7,250 rpm!
M3 E30 a fost lansat în 1986 şi iniţial avea 195 CP sub capotă, dar ulterior au apărut şi versiuni un pic mai puternice — M3 Evolution, apoi şi M3 Evolution II, ultimul fiind o versiune fără catalizator a primului Evo şi generând 220 CP. Anume o asemenea versiune e bijuteria despre care vorbim noi azi — un BMW M3 E30 Evolution II, produs în 1988, care are sub capotă ipostaza de 2.3 litri şi 220 CP a râvnitului motor! Propulsorul livra 240 Nm şi era cuplat la o cutie manuală cu 5 trepte, de origine Getrag, iar întreaga putere pleca, evident, spre puntea spate. Apropo, spoilerul spate diferit făcea parte din elementele distinctive ale acestei ediţii speciale.

Bijuteria asta accelera de la 0 la 100 km/h în numai 6.7 secunde, graţie greutăţii sale proprii reduse faţă de parametrii de azi, de aproximativ 1.2 tone. Aşadar, totul în ea era corect — greutate mică, suspensie complexă şi manevrabilă, putere mare, cutie manuală, tracţiune spate şi direcţie superbă! Totul pentru un spirit de condus tineresc şi neastâmpărat! Un model care a conturat pentru ani înainte ceea ce numim azi spiritul adevărat BMW!
Ei bine, deşi maşina asta arată fenomenal de bine, ea nu e vreun exemplar care a stat nemişcat pe undeva, în dorinţa de a fi conservat. A mai fost şi savurată, aşa că a adunat 120,000 km pe bord, ceea ce oricum nu e mult pentru o maşină de 32 de ani. Dar a fost îngrijită aşa cum, probabil, oricine ar îngriji o asemenea bijuterie. Până la urmă, în istorie au fost produse doar 17,970 de exemplare BMW M3 E30, iar exemplare ca acesta — BMW M3 E30 Evolution II — doar 505 la număr au fost în toată istoria! Deci, bijuteria asta e una din doar 505 maşini ca ea produse în toată istoria modelului!
Mai multe despre istoria formidabilă a acestui exemplar, despre proprietarii săi de până acum și prețul cu care a fost scoasă azi la vânzare, dar și mai multe imagini cu acestă bijuterie, găsiți în articolul desfășurat de pe PiataAuto.md.
Potrivit legislației, suntem obligați să cenzurăm comentariile ce incită la ură, reprezintă atac la persoană sau conțin cuvinte necenzurate.
Vă îndemnăm la discuții decente!