„Sunt 3 filiere cum trebuie de mișcat: Anularea acordului pentru că au fost încălcări la momentul semnării. Și aici suntem în instanță de judecată la etapa actuală. Al doilea motiv, neexecutarea angajamentelor investiționale. Până la 1 ianuarie 2020, investitorul nu a investit peste 66 de milioane de euro și au termen până pe 30 august pentru a investi suma rămasă, dar eu nu au. Și este a treia posibilitate – insolvabilitatea companiei Avia Invest. Compania este datoare statului cu zeci de milioane de lei. Și foarte interesant un lucru. Avia Invest este obligată să achite taxa pentru supraveghere aeronautică. Anul trecut când s-a schimbat guvernul, datoria față de stat era 118 milioane de lei. Pentru perioada mai 2017 – iunie 2019. Ce fac funcționarii din guvernul Maiei Sandu: Semnează în luna iunie-iulie o tranzacție de reeșalonare ca aceste 118 milioane să nu fie achitate imediat, dar până în mai 2020. Dacă insistau atunci la aceste 118 milioane, atunci putea să fie insolvabilitate la Avia Invest și atunci se anula contractul de concesionare. Chiar cu și această reeșalonare, compania nu și-a onorat obligațiunile. Chiar și acum are datorii de 22 de milioane de lei. Plus penalități. Per total la vreo 50 de milioane de lei este dator statului. Conturile sunt blocate. Și este un punct în contract, în care se spune că în caz de insolvabilitate, contractul este automat anulat”, a conchis președintele Dodon.
Iată reacția Partidului Acțiune și Solidaritate la acuzațiile lui Igor Dodon.
Amintim că potrivit unui raport al Curții de Conturi, concesionarea Aeroportului Internațional Chișinău s-a efectuat încălcat mai multe prevederi legale, iar instituția a fost scoasă la mezat chiar dacă aceasta aducea profit.
Potrivit legislației, suntem obligați să cenzurăm comentariile ce incită la ură, reprezintă atac la persoană sau conțin cuvinte necenzurate.
Vă îndemnăm la discuții decente!