Reacția acestuia vine după ce Partidul Acțiune și Solidaritate a pasat vina către Nicolaescu, după ce președintele Igor Dodon a acuzat Guvernul Sandu că ar fi vinovat în această reeșalonare.
Fostul director al Autorității Aeronautice Civile spune că este uimit cu ce ardoare se minte în politica moldovenească, „doar pentru a-ți apăra fârtații cu care ai fost la Guvernare. Vreau să-i amintesc Maiei Sandu că am fost numit în funcția de Director al AAC la 24.10.2018, când datoriile date erau deja formate, grație conducerii precedente. S-au depus eforturi enorme împreună cu echipa de la ACC pentru a colecta acești bani, deoarece, datorită reformei instituționale la care a fost supusă AAC începând cu 01.01.2019, aceasta era finanțată prin intermediul Trezoreriei, fapt ce a îngreunat enorm activitatea AAC. Au fost inițiate peste 25 de procese în instanță împotriva Avia Invest. A fost atras în proces și Ministerul Finanțelor în calitate de intervenient accesoriu. A fost solicitat ajutorul APP și Ministerului Finanțelor pentru recuperarea acestor datorii, însă fără succes. Prin răspunsul său nr. 09 04-298 din 30.01.2019, APP ne-a informat că ”În cazul când concesionarul nu-și onorează obligațiile aferente activității de întreprinzător, .... partea vătămată, prin intermediul instanței de judecată, este în drept să solicite recuperarea acestor prejudicii”, a precizat acesta.
Nicolaescu spune că situația însă a devenit critică la început de Iunie 2019 când AAC deja nu mai avea resurse financiare pentru a achita salariile, deplasările, instruirea personalului, ș.a. obligații contractuale.
„La data de 19.06.2019, prin scrisoarea nr.1783 am solicitat fostului ministru al economiei, Brînzan, să intervină în soluționarea problemei create. La data de 26.06.2019, în cadrul ședințe prezidată de Brînzan, cu participarea AAC și debitorilor acestuia, printre care și Avia Invest, la final de ședință ministrul a menționat că „ministerul nu are competența de a interveni în relațiile economice dintre agenții aeronautici”.
Prin scrisoarea nr. 1907 din 28.06.2019 AAC a prezentat MEI și Ministerului Finanțelor toate argumentele prin care a explicat că blocarea activității agenților aeronautici menționați va duce la un colaps în partea ce ține de transportul de pasageri avia în Republica Moldova, precum și un impact social negativ și a solicitat permisiunea de a semna tranzacții de împăcare cu acești debitori, prin eșalonarea plăților restante.
Răspunsul ambelor entități (din 01.07.2019 și 02.07.2019) s-a rezumat la „.... în vederea asigurării unei bune activități a Autorității Aeronautice Civile, precum și în scopul dezvoltării întregii ramuri a aviației civile, administratorul este în drept să decidă asupra celor solicitate”.
În aceste circumstanțe a fost semnată tranzacția de împăcare care a rezultat în momentele exclusiv benefice pentru AAC și implicit bugetul de stat și anume: - a fost asigurată recunoașterea integrală de către „Avia Invest” S.R.L. a sumelor de bază (plăți de supraveghere din decembrie 2017- mai 2019), penalităților și dobânzilor aferente acestora, în sumă totală de peste 118 mln. lei, adică de 3 ori mai mult decât sumele sechestrate la acel moment; - tranzacția de împăcare este executorie, adică întârzierea achitării cu o zi față de graficul de achitare duce după sine blocarea conturilor în suma restanței de către executorul judecătoresc, ceia ce a și făcut la moment AAC; - asigurarea continuității calculării penalităților până la stingerea integrală a datoriei”, a explicat acesta.
De precizat că într-o conferință de presă după ședința Consiliului Suprem de Securitate, Igor Dodon a adus acuzații Guvernului Sandu cu privire la reeșalonarea datoriei companiei Avia Invest. Potrivit acestuia, dacă datoria nu era reeșalonată, contractul de concesionare ar fi fost anulat.
Partidul Acțiune și Solidaritate dezminte acuzațiile președintelui Igor Dodon. Într-un comunicat, cei din Partidul Acțiune și Solidaritate spun că Guvernul nu are nicio legătură cu reeșalonarea datoriilor. „Decizia a fost luată de Octavian Nicolaescu, fostul director al Autorității Aeronautice Civile, pus în funcție de PD, partenerul actual de coaliție al lui Dodon”, spun cei din PAS.
Potrivit legislației, suntem obligați să cenzurăm comentariile ce incită la ură, reprezintă atac la persoană sau conțin cuvinte necenzurate.
Vă îndemnăm la discuții decente!