Chiar și cu astfel de subvenții grase, situația de la cele două întreprinderi nu arată îmbunătățiri semnificative, iar dependența lor de ajutorul acordat din bugetul municipal a crescut, relevă un raport de audit al Curții de Conturi.
Subvenţii de miliarde pentru două întreprinderi
Potrivit documentului, în anii 2014-2018, întreprinderile municipale Regia Transport Electric (RTEC) și Parcul Urban de Autobuze (PUA) din Chişinău au primit sub formă de subvenții - circa 1,19 miliarde de lei. Din acestea aproape 58% au fost alocate pentru RTEC.
Auditorii susțin că deși în această perioadă au crescut și veniturile acumulate de cele două întreprinderi, ponderea subvențiilor în totalul veniturilor s-a majorat. În consecință la Regia Transport Electric cota subvențiilor în total venituri a urcat de la 42,2% în anul 2016 la 45,7% în anul 2018, iar la Parcul Urban de Autobuze, respectiv, de la 73,7% la 78,9%.
Majoritatea banilor s-au dus pentru achiziţia de noi unităţin de transport dar şi pentru a menține prețuri mici pentru o călătorie cu transportul. Auditorii au calculat că dacă în cazul unei călătorii cu troleibuzul în 2018 prețul de cost era de 3,15 lei, cu 58% mai mare decât prețul plătit de călători, apoi în cazul PUA prețul de cost a constituit 10,42 lei, de aproape 3,4 ori mai mare decât cel achitat de pasageri.

Menționăm că în 2019 din banii alocaţi de municipalitate au fost cumpărate 31 de autobuze noi Isuzu, achiziție ce s-a făcut cu încălcări, fiind pornit și un dosar penal. Totodată pentru 2020 sunt planficate subvenții de 447 milioane lei pentru RTEC și PUA.
Astfel că în 7 ani (2014-2020) valoarea subvenţiilor constituie circa 2,1 miliarde lei.
Continuarea articolului o puteți citi pe mold-street.com.
Potrivit legislației, suntem obligați să cenzurăm comentariile ce incită la ură, reprezintă atac la persoană sau conțin cuvinte necenzurate.
Vă îndemnăm la discuții decente!