Avionul electric ar putea fi gata pentru primul său zbor de testare anul viitor, de la baza aeriană Edwards, în deșertul din sudul Californiei.
X-57 a fost adaptat dintr-un avion cu elice cu două motoare italiene Tecnam P2006T, dar motoarele tradiționale cu ardere au fost înlocuite cu motoare electrice de croazieră.
Are 14 motoare electrice alimentate de baterii litiu-ion special concepute, aceeași tehnologie folosită în telefoanele mobile și mașinile electrice.
Conform NASA, utilizarea unui proiect de aeronavă existent va permite compararea datelor din modelul de bază în configurația sa tradițională cu datele produse de același model alimentat cu propulsie electrică.
Agenția spațială americană a dezvoltat numeroase aeronave experimentale, inclusiv Bell X-1 în formă de glonț care a rupt prima dată bariera sonoră și avionul rachetei X-15, în care a zburat Neil Armstrong înainte de a se alătura echipei Apollo.
Aeronava este de așteptat să aibă o altitudine maximă operațională de 14,000ft sau 4,2 km, cu mult sub 45,000ft sau 13 km de linii aeriene comerciale.
NASA speră că proiectul va ajuta la dezvoltarea tehnologiei la un nivel, care ar putea fi adaptat de producătorii comerciali pentru a respecta standardele guvernamentale.
Obiectivul NASA este să testeze avionul electric în 2020.
Potrivit legislației, suntem obligați să cenzurăm comentariile ce incită la ură, reprezintă atac la persoană sau conțin cuvinte necenzurate.
Vă îndemnăm la discuții decente!