(video/galerie foto) Vinuri bune, dispoziție la maxim și atmosferă amețitoare: Cum s-a desfășurat Vernisajul Vinului la cea de-a XVI-a ediție

Vinuri bune, dispoziție la maxim și atmosferă amețitoare. Astfel s-a desfășurat cea de-a XVI-a ediție a Vernisajului Vinului. Nici în acest an producătorii nu au lăsat invitații fără noi trenduri de consum. Legendarul eveniment din miezul primăverii a delectat oaspeții cu peste 300 de vinuri albe, rosé și roșii atât din ultima roadă, cât și mature.

Foto: UNIMEDIA

Pe lângă SAUVIGNON BLANC, ROSÉ DE PURCARI, PINOT GRIGIO, o surpriză pentru oaspeți a fost de la Vinăria Purcari, care este și cel mai mare producător de vinuri premium din Republica Moldova, ce a lansat un nou vin alb sec – Traminer de Purcari.

„Traminer de Purcari este un soi de origine germană. Este un vin alb sec și are o aromă revigorantă, este foarte floral și foarte ușor și cred că ar fi un partener extraordinar, acum că se apropie sărbătorile pascale. Este un vin extraordinar pentru primăvară și vară, dacă este servit corect, bine răcit și acompaniat cu mâncărurile potrivite”, spune Bordeian Valentina, PR manager Purcari.

Ediția din această primăvară s-a desfășurat într-o atmosferă deosebită, iar Castel MIMI a reușit să ofere consumatorilor cele mai selecte vinuri.

„Oaspeții sunt interesați de vinurile autohtone. Vinurile albe, ca Feteasca Albă, Chardonnay-ul se bucură de mare cerere, cupajul Fetească Neagră-Rară Neagră și vinurile din gama „ANIMALIENS””, spune Cristina Frolov, directoarea Castelului MIMI.

Nici compania vinicolă „Cricova” nu a lăsat oaspeții cu paharele deșarte, le-a umplut cu două soiuri noi de vin, care la sigur au intrat în lista preferatelor degustătorilor.

„Am venit cu două vinuri noi, Cabernet alb, are este un vin exclusiv, făcut de măiestria vinificatorilor noștri și al doilea, un rosé din Feteasca Neagră. Recomand aceste două vinuri, care sunt niște noutăți ale vinificatorilor și, de sigur, vinurile spumante”, menționează Sorin Maslo, şeful Secţiei marketing a Combinatului de Vinuri SA „Cricova”.

Fautor Winery a delectat oaspeții cu un vin foarte proaspăt din gama Aurore, Pinot Grigio 2018, ce a fost pentru prima dată prezentat la Vernisajul Vinului.

„Avem o gamă foarte largă și fiecare își găsește un vin pe placul său. Aici am venit și cu un vin roșu, pe care îl lansăm în această seară, Tempranillo 2017, un vin superb din gama ediției limitate”, spune Ruxanda Lipcan, directorul de vânzări şi marketing al „Fautor”.

Dintre cei 50 de producători, la masa Chateau Vartely s-a făcut o coadă imensă de invitați și a umplut paharele cu câteva vinuri noi.

„Pentru un aperitiv bun, avem Feteasca Regală excelentă, fructuoasă, florală, un vin ideal pentru timpul cald”, menționează Arcadie Foșnea, directorul executiv al companiei Chateau Vartely.

În premieră, la Vernisajului Vinului a fost amenajată o zonă dedicată vinurilor autohtone, care s-au învrednicit de premii la concursurile naționale și internaționale, organizate anul trecut. De asemenea, a fost lansat „Catalogul de Aur al vinurilor moldovenești – 2018”, unde se pot găsi toate detaliile despre băuturile vor fi oferite spre degustare publicului.

„Vinurile Moldovei cuceresc din ce în ce mai multe medalii și pentru prima dată în istoria industriei am hotărât să aducem un omagiu la vinurile care au făcut faimă Moldovei și producătorilor care stau în spatele acestor vinuri. Ele au nimerit în Catalogul de Aur al vinurilor moldovenești. Este un catalog prețios și pentru consumator și pentru cei care scriu despre vinuri”, menționează Gheorghe Arpentiev, director al Oficiului Naţional al Viei şi Vinului.

Vernisajul Vinului este un eveniment tradițional organizat de Oficiul Național al Viei și Vinului, sub egida brandului de țară „Vinul Moldovei. O legendă vie”, care își propune să promoveze cultura de consum a vinului de calitate în Republica Moldova. Este organizat de două ori pe an, începând cu 2011, ediția de primăvară fiind dedicată vinurilor albe și rosé, iar cea de iarnă – vinurilor roșii. De-a lungul anilor Vernisajul Vinului și-a confirmat statutul de rampă eficientă de lansare a produselor vinicole autohtone și, nu în ultimul rând, de platformă de comunicare între vinificatori și consumatori.

Vernisajul Vinului ediția a XVI-a / Sursa:UNIMEDIA
Vernisajul Vinului ediția a XVI-a / Sursa:UNIMEDIA
Vernisajul Vinului ediția a XVI-a / Sursa:UNIMEDIA
Vernisajul Vinului ediția a XVI-a / Sursa:UNIMEDIA
Vernisajul Vinului ediția a XVI-a / Sursa:UNIMEDIA
Vernisajul Vinului ediția a XVI-a / Sursa:UNIMEDIA
Vernisajul Vinului ediția a XVI-a / Sursa:UNIMEDIA
Vernisajul Vinului ediția a XVI-a / Sursa:UNIMEDIA
Vernisajul Vinului ediția a XVI-a / Sursa:UNIMEDIA
Vernisajul Vinului ediția a XVI-a / Sursa:UNIMEDIA
Vernisajul Vinului ediția a XVI-a / Sursa:UNIMEDIA
Vernisajul Vinului ediția a XVI-a / Sursa:UNIMEDIA
Vernisajul Vinului ediția a XVI-a / Sursa:UNIMEDIA
Vernisajul Vinului ediția a XVI-a / Sursa:UNIMEDIA
Vernisajul Vinului ediția a XVI-a / Sursa:UNIMEDIA
Vernisajul Vinului ediția a XVI-a / Sursa:UNIMEDIA
Vernisajul Vinului ediția a XVI-a / Sursa:UNIMEDIA
Vernisajul Vinului ediția a XVI-a / Sursa:UNIMEDIA
Vernisajul Vinului ediția a XVI-a / Sursa:UNIMEDIA
Vernisajul Vinului ediția a XVI-a / Sursa:UNIMEDIA


Pub