La 30.01.2019 a fost lansat, de către Fundația Youth Development for Innovation, primul raport de monitorizare electorală online a activității concurenților electorali în cadrul alegerilor parlamentare 2019. Primul raport se concentrează pe analiza legislației electorale naționale cu privire la mediul online, standardele electorale internaționale și a bunelor practici în domeniul promovării electorale prin resurse online, canalele și activitatea în rețelele sociale a partidelor care și-au manifestat intenția de a candida în cadrul alegerilor parlamentare din februarie 2019.
Astfel, majoritatea postărilor plasate pe paginile sau grupurile de pe Facebook și Odnoklassniki ale concurenților electorali includ componenta text de peste 93%.

Ponderea postărilor care conțin elemente foto/video este mai redusă, fiind de 27,5% și, respectiv, 27,9%.
La conținutul distribuit de pe paginile Facebook și grupurile Odnoklassniki ce aparțin concurenților electorali, lideri autoritari sunt Partidul Acțiune și Solidaritate cu 3644 de distribuiri și, respectiv, Partidul Șor cu 4040 de distribuiri.

Iar lideri la numărul de urmăritori pe cele patru platfome analizate este PN cu 55 695 de urmăritori. Locul II este PAS cu 33 899, urmat de Platforma DA - 23 324.
Cu mai puțini urmăritori s-a ales Partidul Șor - 21 303, Partidul Liberal - 18 355, Partidul Democrat - 12 86.

Potrivit legislației, suntem obligați să cenzurăm comentariile ce incită la ură, reprezintă atac la persoană sau conțin cuvinte necenzurate.
Vă îndemnăm la discuții decente!