Linia ferată care va lega cele două oraşe va avea aproximativ 7.000 de kilometri, depăşind ca lungime de peste trei ori cea mai lungă linie de mare viteză existentă în prezent, între Beijing şi oraşul Guangzhou din sudul Chinei, şi va trece prin Kazahstan.

Proiectul apare în contextul în care Rusia se confruntă cu dificultăţi economice, pe fondul scăderii preţului petrolului şi al relaţiilor tensionate cu Uniunea Europeană şi Statele Unite, din cauza conflictului din Ucraina, notează Mediafax.

De cealaltă parte, China încearcă să impună la nivel internaţional tehnologia avansată pe care o deţine în domeniul construcţiilor feroviare. China deţine cea mai mare reţea feroviară de mare viteză din lume, construită de la zero în mai puţin de 10 ani şi bazată pe tehnologie provenită de la companii străine, precum Alstom (Franţa), Siemens (Germania) şi Kawasaki Heavy Industries (Japonia).

În prezent, călătoria cu trenul între Beijing şi Moscova durează şase zile.