Ceremonia de deschidere a fost anunțată cu câteva zile în urmă, pentru a coincide cu prima călătorie a Președinteului Xi în provincia sudică Guangdong.
Podul are o lungime de 55 de kilometri, iar construcția lui a fost finalizată timp de nouă ani. Lucrarea este un element cheie în infrastructura aşa-numitei Grater Bay Area, o zonă economică de 56.500 de kilometri pătraţi din sudul Chinei, ce cuprinde 11 oraşe cu o populaţie totală de 68 de milioane de oameni.
Podul permite scurtarea timpului de călătorie între Hong Kong şi zona meropolitană Pearl River Delta (Greater Bay), la doar trei ore cu maşina. Şoferii din Hong Kong au nevoie, pentru a trece podul, de un permis special.
Criticii proiectului susţin că în Hong Kong cererea pentru acest sistem de transport este redusă, iar calea ferată şi podul Shenzhen-Zhongshan, ce va fi terminat în 2024 va reduce traficul în zonă cu 25% în 20 de ani. Iar unii văd podul drept un instrument al Guvernului chinez de a-şi spori influenţa în Hong Kong, ce are un sistem judiciar independent şi o legislatură semi-democratică.
The world's longest cross-sea bridge, the Hong Kong-Zhuhai-Macao Bridge, officially opens this week.
The 34-mile structure will lessen the travel time between Hong Kong and Zhuhai from 4 hours to 45 minutes. https://t.co/o2UDPhrFAq pic.twitter.com/gxArYnV9YH
— ABC News (@ABC) October 23, 2018