(video) S-Class-ul care consumă doar 2.5 litri de benzină poate fi comandat începând de astăzi

A treia generație a sistemului de propulsie de tip plug-in hybrid dezvoltat de Mercedes-Benz urmează a fi lansat pe maşini de serie. Primul automobil care îl va avea este noul sedan S 560 e, despre care v-am povestit încă în toamna anului 2017, fiind prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt.

Modelul poate fi comandat începând cu ziua de astăzi. Între timp, producătorul a operat modificări la cifrele care indică consumul automobilului, anterior fiind anunţat unul mixt de 2.1 litri.

Sistemele de propulsie plug-in hybrid reprezintă o tehnologie cheie pe drumul spre un viitor fără emisii pentru automobile. Acesta oferă clienților avantajele a două lumi: în orașe, o maşină cu un astfel de sistem poate funcționa în mod pur electric, în timp ce pe călătorii lungi beneficiază de performanțele unui motor cu combustie. Ambele posibilități fac ca vehiculul să fie mai eficient în ansamblu deoarece poate recupera în primul rând energia și, în al doilea rând, permite motorului cu combustie să funcționeze în intervale favorabile.

Sistemul de propulsie hibrid din S 560 e combină un motor V6 pe benzină cu unul electric de 90 kW. Cutia de viteze este una de tip 9G-TRONIC plug-in-hybrid, în care se regăseşte acel propulsor electric.

Bateria litiu-ion este capabilă să stocheze mai multă energie, oferindu-i o autonomie electrică de aproximativ 50 de kilometri. Fiecare celulă a bateriei are un compus chimic nou şi împreună cu oxid din litiu-nichel-mangan-cobalt (Li-NMC) asigură o capacitate de 37 Ah (anterior 22 Ah). Sistemul de baterii de înaltă performanță pentru S-Class vine pentru prima dată de la filiala Deutsche ACCUMOTIVE pe care Daimler o deține în întregime.

Un convertizor DC/DC, care a fost instalat anterior separat în compartimentul pentru bagaje (pe modelul S 500 Plug-In Hybrid din 2014), este acum instalat în carcasa unde se află toată electronica ce răspunde de asigurarea puterii. În ciuda unei creșteri de aproximativ 50% a conținutului său energetic, dimensiunile noii baterii sunt mai mici decât cele ale predecesorului său.

Datorită încărcătorului de la bord, răcit cu apă, cu o capacitate de 7.4 kW, bateria poate fi încărcată de la 10 la 100% în aprox. 1.5 ore de la o cutie de perete de nouă generaţie de asemenea, dacă se utilizează întreaga putere. Același lucru este posibil în aproximativ cinci ore prin intermediul unei prize convenționale de uz casnic.

Cele patru moduri de operare ale sistemului de management a unităţii de propulsie și cele cinci programe de conducere selectabile de către conducătorul auto, controlează interacțiunea dintre tehnologie, ceea ce înseamnă că şoferului îi revine întotdeauna decizia finală cu privire la utilizarea combinației dinamice a motoarelor sau optează pentru modul în care sedanul de lux este cel mai eficient. În acest caz din urmă, sistemul de management activează motorul cu combustie cât mai puțin posibil și asigură distribuția optimă a energiei din baterie pe tot parcursul călătoriei.

În acest ultim scop, funcţia ECO Assist utilizează datele din toate sistemele de asistență pentru conducere, inclusiv sistemul de navigație, și indică conducătorului auto când este cel mai bine să ia piciorul de pe accelerator, atât printr-un afişaj pe ecran, cât și print-un punct de rezistență a pedalei de accelerație. Drept recompensă sunt mulți kilometri conduşi fără motorul cu combustie, ceea ce înseamnă cu atât mai mult posibilitatea de a vă bucura de confortul unic al clasei S.

Modelul S 560 e mai este deosebit de confortabil prin confortul climatic excepțional. Sistemul electric de înaltă tensiune alimentează nu numai componentele sistemului de propulsie și pompa vacuum a sistemului de frânare regenerativ, ci și compresorul electric de agent frigorific și dispozitivul de amplificare a încălzitorului de înaltă tensiune. Ambele permit controlul climatizării înainte de intrarea în maşină, nu numai în timpul verii, ci și în timpul iernii, deoarece acestea pot funcționa și fără motorul cu combustie.

După cum am menţionat, noul S 560 e poate fi comandat începând cu ziua de astăzi. Preţul de start în Germania porneşte de la 96.065 euro, fără TVA.

Vezi şi: (video) Noile Mercedes-Benz C 300 de Saloon & Estate – maşini diesel plug-in hybrid cu un consum de 1.5 litri

Vezi şi: (video) Noile Mercedes-Benz E 300 e şi E 300 de – pentru cei care caută maşini business cu un consum mic

Caracteristici tehnice complete:

Model

S 560 e
Număr cilindri/aranjament/tip

6/V/benzinar

Volum (cc)

2.996
Putere motor cu combustie (CP la rpm)

367 la 5.500-6.000

Cuplu motor cu combustie (Nm între rpm)

500 între 1.800-4.500
Putere motor electric (kW/CP)

90/122

Putere totală sistem hibrid (CP)

476
Cuplu total sistem hibrid (Nm)

700

Acceleraţie 0-100 km/h (s)

5.0
Viteză maximă (km/h)

250

Viteză maximă în regim electric (km/h)

puţin peste 130
Consum mixt de benzină (l/100 km)

2.6-2.5

Emisii mixte de CO(g/km)

59-57
Capacitate totală baterie (kWh)

13.5

Consum mixt de energie electrică (kWh/100 km)

20.2-20.0

Autonomie electrică (km)

până la 50

GALERIE FOTO:

Cmentariile sunt închise