(video) PARIS 2018: Actorul Robert de Niro va promova noul crossover electric KIA e-Niro

Noul KIA Niro EV se va numi în Europa e-Niro şi va oferi proprietarilor o autonomie largă ce poate depăşi 485 de kilometri dintr-o singură încărcătură.

Primul crossover electric a mărcii a fost dezvăluit în specificaţii europene la Salonul Auto de la Paris, înainte de startul vânzărilor care sunt programate pentru sfârşitul anului 2018. Până atunci, actorul Robert de Niro se va ocupa de promovarea modelului.

Noul KIA e-Niro este primul Crossover Utility Vehicle 100% electric produs de KIA. Cu o autonomie de 455 kilometri conform ciclului combinat WLTP, modelul 100% electric e-Niro combină plăcerea de a conduce, designul atractiv, utilitatea unui crossover și un sistem de propulsie cu zero emisii – pentru a crea unul dintre cele mai capabile automobile electrice comercializate în întreaga lume.

Crossover-ul 100% electric e-Niro ocupă o poziție unică pe piață, având un pachet de dotări inteligente, un nivel înalt de practicitate și o autonomie impresionant pentru drumurile lungi. Cumpărătorii vor beneficia de asemenea de o gamă de tehnologii dedicate automobilelor electrice, noi dotări de siguranță și un design exterior și interior care iese în evidență.

“Combinația între un crossover atractiv și sisteme de propulsie avansate a condus la vânzarea a peste 33.000 de unități Niro în Europa în anul 2017 și mai mult de 30.000 unități până acum în 2018, devenind astfel unul dintre cele mai bine vândute modele ale noastre. Vânzările anuale ale automobilelor electrice în Europa sunt estimate la 200.000 de automobile în 2018, apropiindu-se la aproximativ 1.000.000 unități până la sfârșitul anului 2022, în timp ce piața crossoverelor este estimată să crească în continuu în anii ce vor urma. e-Niro este o demonstrație clară a progresului pe care KIA l-a făcut în oferirea unor automobile confortabile, practice și captivante care să fie lideri în segmentul automobilelor electrice cu zero emisii”, a declarat Emilio Herrera, CEO KIA Motors Europe.

Proiectat la centrul de design KIA din California, SUA și Namyang, Coreea, e-Niro încorporează practicitatea și aspectul atractiv al unui crossover cu un design aerodinamic, cu suprafețe subtil sculptate. Automobilul demonstrează că, în căutarea unei eficiențe ridicate pe șosea, cumpărătorii automobilelor electrice nu trebuie să sacrifice implicarea emoțională sau versatilitatea unui crossover.

e-Niro se diferențiază de modelele existente Niro Hybrid și Niro Plug-in-Hybrid printr-o serie de elemente de design exclusive. Având ca inspirație conceptul Niro EV prezentat la salonul Consumer Electronics Show (CES) din Las Vegas 2018, exteriorul său se bazează pe un concept de design “curat și high-tech”. Grila sa “nas-de-tigru” cu aspect aerodinamic și futurist, dispune de un port de încărcare integrat și poartă logo-ul Niro gravat. Fantele de admisie a aerului redesenate și noile lumini de zi LED în formă de săgeată se combină cu liniile albastru deschis care îl fac să se remarce și să iasă în evidență.

Grila “tiger-nose” închisă se află integrată în spoilerul față redesenat, oferind automobilului o identitate proprie, ajutând în același timp la performanța aerodinamică și oferind un caracter elegant și definit părții frontale a automobilului.

Din profil, caracterul oferit de liniile subțiri și geamurile din spate conice evidențiază aspectul elegant al automobilului, dar oferă și un spațiu mai mare pentru aripile bine reliefate ale roților. e-Niro rulează pe roţi cu jante din aliaj din aluminiu de 17 inci, cu cinci spițe cu finisaj în două tonuri de argintiu, care găzduiesc sistemul de regenerare a energiei de frânare oferit de KIA.

În partea din spate, spoilerul remodelat dispune de aceleași elemente de evidențiere ca cele regăsite la fantele de admisie a aerului din partea din față, în timp ce luminile LED ale stopurilor oferă noului e-Niro propria sa semnătură.

e-Niro este disponibil în zece culori exterioare moderne – o paletă de nuanțe îndrăznețe sau mai neutre care subliniază designul eco al automobilului și completează culoarea albastră ce decorează caroseria.

Interiorul combină designul modern cu spațiul generos și tehnologii care completează sistemul de propulsie cu zero emisii. Interiorul se diferențiază de cel al celorlalte modele Niro printr-o serie de caracteristici și elemente de design noi.

Designul consolei centrale reprezintă cea mai mare schimbare pentru e-Niro, sistemul său de propulsie complet electric negând nevoia pentru un schimbător de viteze tradițional. Prin urmare, transmisia fizică a fost înlocuită cu un nou schimbător de viteze shift-by-wire cu selector rotativ. Selectorul este plasat în propriu său spațiu ergonomic care pornește de la baza cotierei centrale. În plus, spațiul selectorului include și comenzile pentru frâna de parcare electrică, scaunele încălzite și ventilate, volanul încălzit, selectorul cu modurile de rulare, senzorii de parcare și funcția de frânare cu “Auto Hold”.  Noul panou dispune de asemenea de un spațiu generos de stocare la baza consolei centrale.

Panoul de bord prezintă elemente de culoare albastru viu în jurul gurilor de ventilație, ce rezonează cu ornamentele regăsite la exteriorul automobilului. Interiorul este echipat în variante de material textil și piele sintetică, piele sintetică integrală sau piele naturală.

În fiecare variantă de echipare, în interiorul noului e-Niro este disponibilă o tapițerie fie în culoarea neagră sau gri închis, fie într-o schemă de culoare neagră cu cusături albastre, ce amintesc de accentele de culoare regăsite la exteriorul automobilului. Pentru modelele echipate cu piele naturală sau sintetică, tapițeria perforată dispune de un mozaic albastru ce completează detaliile în aceeași culoare din interiorul și exteriorul automobilului.

Un nou sistem ambiental de lumini este oferit pentru consola centrală și schimbătorul de viteze iar pasagerii pot să aleagă între șase culori – alb, gri, bronz, roșu, verde și bleu. Liniile în culoare negru lucios și bleu de pe fețele ușilor contribuie la atmosfera futuristică a interiorului. La baza consolei centrale se află un spațiu cauciucat destinat smartphone-ului. Cumpărătorii pot alege ca acest spațiu să fie destinat încărcării wireless a smartphone-ului.

Sistemul infotainment touchscreen de 7.0 inci cu interfața HMI (human-machine interface) rămâne în centrul planșei de bord, dar a fost modificat pentru a oferi o serie de elemente specifice automobilelor EV. Noul sistem infotainment permite proprietarilor să localizeze stațiile de încărcare din apropiere și monitorizează nivelul de încărcare al bateriei și distanța pe care o mai poate parcurge automobilul. Interfața HMI permite proprietarilor să seteze timpul aproximativ pentru următoarea călătorie, astfel automobilul se poate încălzi la o temperatură pe care șoferul o dorește înainte de a pleca. Funcția de management a încărcării bateriei administrează în mod inteligent consumul de electricitate în timpul încărcării pentru a extinde durata de viață a bateriei.

Ceasurile de bord cu tehnologie LCD – de asemenea de 7.0 inci – oferă șoferului informații despre starea încărcării bateriei în timpul călătoriei. Ceasurile de bord oferă de asemenea informații despre stilul de condus al fiecărei persoane care se află în spatele volanului, atribuindu-i un procentaj care arată cât anume s-a condus în mod economic la fiecare călătorie. Pentru șoferii care preferă un stil de condus mai sportiv, afișajul arată procentajul care a fost parcurs într-o călătorie în modul dinamic de condus.

Un indicator luminos este integrat în partea de sus a panoului de bord, arătând dacă pachetul de baterii se reîncarcă, este încărcat complet sau este în curs de încărcare. Acesta permite proprietarilor să vadă imediat starea de încărcare a bateriei.

În momentul lansării modelului Niro în 2016, platforma sa a fost proiectată să permită integrarea unei game extinse de sisteme de propulsie avansate. Introducerea unui sistem de propulsie electric a avut un impact minim asupra spațiului și versatilității, acest lucru însemnând că e-Niro oferă un grad de practicabilitate ridicat și o versatilitate superioară prin desingul său decât alte automobile electrice sau hibride.

Ampatamentul său de 2.700 mm asigură loc suficient pentru picioare pentru toți ocupanții, în timp ce sentimentul de spațiu este amplificat de designul său de tip crossover. Lățimea de 1.805 mm și înălțimea de 1.560 mm asigură un spațiu maxim pentru cap și umeri în interiorul cabinei. Cu o lungime de 4.375 mm, noul Niro EV oferă mai mult spațiu pentru bagaje – 451 litri (VDA) – decât multe alte automobile plug-in și electrice de pe piață.

Noul KIA e-Niro a fost proiectat pentru a îmbina designul unui crossover cu călătoriile pe distanțe lungi, cu zero emisii și performanță captivantă de condus. Aceste lucruri sunt realizate datorită sistemului de propulsie electric de ultimă generație, ce utilizează o tehnologie nouă dezvoltată în mod special pentru automobilele electrice KIA.

e-Niro oferă cumpărătorilor o alternativă convingătoare la crossover-ele compacte propulsate de motoarele tradiționale cu combustie internă pe benzină sau diesel. Acesta oferă posibilitatea de a parcurge atât distanțe lungi cât și deplasări zilnice cu zero emisii și costuri foarte reduse.

În Europa, e-Niro va fi echipat cu pachetul de baterii litiu-ion polymer de înaltă capacitate de 64 kWh. Conform ciclului combinat WLTP, oferă o autonomie mai mare de 455 kilometri cu o singură încărcare cu zero emisii CO2. Conform standardelor WLTP, în ciclul urban, e-Niro este capabil de a parcurge până la 615 km.

Cumpărătorii pot opta de asemenea pentru pachetul de baterii litiu-ion de 39.2 kWh ce oferă o autonomie de până la 289 kilometri (180 mile) cu o singură încărcare, conform ciclului combinat WLTP. Conectat la un încărcator rapid de 100 kW, e-Niro are nevoie de doar 42 minute pentru încărcarea bateriei de la 20% la 80%.

Modelele echipate cu pachetul de baterii de 64 kWh destinat deplasărilor lungi sunt cuplate la un motor de 150 kW (204 CP), ce oferă un cuplu de 395 Nm, permițând noului e-Niro să accelereze de la 0 la 100 km/h în doar 7.8 secunde. Pachetul de baterii standard de 39.2 KWh este cuplat la un motor de 100 kW (136 CP), ce oferă un cuplu de 395 Nm și propulsează automobilul în 9.8 secunde de la plecarea de pe loc și până la 100 km/h. La fel ca și variantele Niro Hibrid și Plug-in Hibrid, noul model electric dispune de tracțiune a roților din față.

e-Niro oferă proprietarilor o gamă de tehnologii pentru a îmbunătăți eficiența bateriei și a crește autonomia automobilului. Tehnologia de regenerare a forței de frânare permite colectarea energiei kinetice și reîncărcarea pachetului de baterii în timpul frânării, în timp ce Sistemul Eco de asistență în timpul condusului (Eco DAS – Eco Driving Assistant System) oferă șoferilor o îndrumare inteligentă  pentru a conduce mai eficient. Eco DAS include Coasting Guide Control (CGC) și Sistemul de control predictiv al energiei (Predictive Energy Control – PEC). Aceste tehnologii permit șoferilor să reîncarce bateriile și să maximizeze autonomia automobililului în momentul coborârii unei pante și în momentul frânării.

CGC alertează șoferii în momentul cel mai bun în care să ridice piciorul de pe accelerație, permițând astfel bateriei să se reîncarce în timpul decelerării. În timpul rulării la anumite viteze când setată o destinație prin sistemul de navigație, CGC atenționează șoferii când să decelereze printr-un indicator din panoul de bord dar și printr-un semnal audio discret.

Deși motorul electric nu necesită un sistem de transmisie, automobilul dispune de padele în spatele volanului care permit șoferilor sa aleagă între trei moduri de recuperare a energiei. Cu cât nivelul de recuperare a energiei ales de șofer este mai ridicat, cu atât sistemul de regenerare prin frânare încearcă să stocheze mai multă energie.

Frâna de parcare electrică (EPB – Electric Parking Brake) a modelului e-Niro este operată printr-un buton situat pe consola centrală. Șoferul poate opera manual frâna electrică în momentul opririi. În momentul plecării, EPB se deconectează automat, permițând o pornire imediată.

e-Niro dispune de un sistem de încălzire a bateriei, gândit pentru a izola și încălzi bateria în momentul în care automobilul este conectat pentru încărcare, minimizând astfel efectele adverse ale temperaturilor scăzute.

e-Niro dispune de asemenea de o pompă avansată de încălzire, care se bazează pe energia oferită de sistemul de aer condiționat și sistemul electric. În loc să se bazeze doar pe puterea bateriei pentru a încălzi interiorul, pompa reciclează energia oferită de căldură pentru a îmbunătăți eficiența sistemului de ventilație și încălzire. Sistemul este compus dintr-un compresor, evaporator și condensator care îmbunătățește posibilitatea de încălzire eficientă a cabinei, minimizând consumul electric oferit de baterie. În schimb, acest lucru duce la creșterea autonomiei noului e-Niro.

e-Niro este echipat cu un sistem de selectare a modului de condus Drive Mode Select, ce permite șoferilor să-și personalizeze experiența de condus. Schimbând între modul Normal, Eco și Sport, Drive Mode Select modifică nivelul de efort necesar pentru a manevra automobilul și schimbă în mod subtil caracteristicile sistemului de propulsie.

Modul Eco maximizează potențialul creșterii eficienței consumului de energie prin limitarea cuplului maxim și a puterii motorului, oferind astfel o direcție mai ușoară. Modul Normal este cel mai potrivit pentru deplasările zilnice, combinând eficiența și performanța firească a sistemului de propulsie cu răspunsul direcției. Modul Sport îmbunătățește răspunsul accelerației în timp ce direcția oferă un răspuns mai ferm la comenzile șoferului, aducând în prim plan un stil de condus captivant.

KIA Niro a fost proiectat încă de la început pentru a permite integrarea unui sisteme de propulsie hibrid sau complet electric. Prin urmare, modul de rulare și manevrabilitatea modelului a fost pregătită pentru introducerea sistemului de propulsie 100% electric.

Pachetul de baterii este situat între cele două axe, oferind astfel crossover-ului un centru de greutate mai apropiat de cel al unui sedan sau hatchback. Cu o prezență relativ cuprinzătoare, Niro oferă șoferilor stabilitate maximă și un condus captivant pe drumurile șerpuite și un ruliu minim în viraje. Automobilul este echipat cu o suspensie spate complet independentă, reglată pentru a oferi stabilitate mare și răspuns imediat la comenzile direcției dar și o filtrare a micilor vibrații care apar la viteze mari sau pe suprafețe deteriorate.

Frânele modelului e-Niro – 305 mm ca diametru pe față, 300 mm în spate – prezintă o decelerație și o frânare liniară și permit stocarea energiei kinetice pentru a reîncărca pachetul de baterii în timpul rulării.

Niro este rafinat și liniștit la viteze reduse grație sistemului său de propulsie complet electric. e-Niro are un coeficient aerodinamic mai scăzut (0.29 Cd) decât al modelelor Niro Hibrid și Niro PHEV (0.30 Cd) ce ajută la o eficiență aerodinamică ridicată. Acest lucru este susținut de un geam al parbrizului laminat, un capac plasat deasupra ștergătoarelor parbrizului față și ramelor special profilate ale geamurilor ușilor. Zgomotul la rulare este minimizat datorită izolației aplicate structurii frontale, oțelului de înaltă rezistență ale aripilor roților din spate pentru a reduce frecvența vibrațiilor dar și datorită adăugării materialelor izolante în montanţii A și B.

Modelul e-Niro este echipat standard cu sistemul de management al controlului stabilității – Vehicle Stability Management (VSM). Acest sistem asigură stabilitatea în timpul frânării și în viraje, controlând electronic stabilitatea automobilului prin sistemul Electronic Stability Control (ESC) în cazul detectării pierderii tracțiunii.

Alte sisteme de siguranță disponibile pe noul e-Niro includ sistemul de asistare la evitarea coliziunii frontale (Forward Collision Warning with Forward Collision-Avoidance Assist), Smart Cruise Control cu tehnologia Stop & Go, sistemul de asistență pentru faza lungă (High Beam Assist), sistemul de monitorizare și avertizare a atenției șoferului (Driver Attention Warning) și sistemul avansat de păstrare a benzii de rulare (Lane Following Assist). L

ane Following Assist este o tehnologie autonomă de nivel 2 care permite urmărirea automobilele din față și detectează marcajele pentru a menține automobilul pe banda sa. Sistemul controlează accelerația, frânele și direcția, folosind senzori radar pentru a menține în siguranță distanța față de automobilul dinaintea sa. Sistemul operează la viteze cuprinse între 0 și 130 km/h.

Noul KIA e-Niro va intra în producție în trimestrul II al anului 2018 la uzina din Hwasung, Coreea de Sud. Acesta va fi comercializat pe piețele selectate din Europa începând cu sfârșitul anului 2018, beneficiind de calitatea promisă și garanția standard oferită de KIA, unică în industria auto, de 7 ani sau 150.000 de km parcurşi. Garanția acoperă de asemenea pachetul de baterii și motorul electric.

Mai multe detalii, inclusiv preţuri, vor fi anunţate mai târziu. Dacă va ajunge oficial şi în Republica Moldova deocamdată nu se cunoaşte, potrivit reprezentanței locale KIA.

Vezi detalii despre rivalul său principal: (video) Premieră mondială: Noul Hyundai Kona Electric poate rula până la 470 de km fără reîncărcare

Caracteristicile tehnice complete:

[embeddoc url=”https://media.autoblog.md/2018/10/KIA-e-Niro-EU-spec.pdf” download=”none”]

Iată un prim review complex al modelului, inclusiv cu teste de consum (playlist cu 15 materiale video):

GALERIE FOTO:

Cmentariile sunt închise