Programul a fost prezentat în cadrul unui briefing de presă, în debutul acestuia Gaburici a făcut o retrospectivă a lucrărilor efectuate pe parcursul anului 2018, în cadrul programului „Drumuri bune pentru Moldova”.
„Pe parcursul a 9 ani, perioada 2009-2017, au fost reparați total 1050 km de drumuri, iar doar pe parcursul unui singur an, 2018, au fost reparați circa 1670 km, dintre care 1200 km din proiectul Drumuri Bune. Dacă ar fi fost reabilitate drumurile noastre în același ritm până acum, am fi avut la zi o infrastructură nouă pe tot teritoriul Republicii Moldova”, a precizat ministrul.
Referindu-se la implementarea proiectului „Drumuri Bune 2 pentru Moldova”, Chiril Gaburici a afirmat că va fi pus accent pe calitate, precizând că vrea ca drumurile reparate să fie de durată. Potrivit lui, în 2019 se planifică „reabilitarea a circa 2600 de km de drumuri, dintre care circa 1500 în Programul Drumuri bune II. De asemenea, aproximativ 180 de km de drumuri vor fi reabilitate prin investiții străine și 900 de km cu finanțare din surse externe”, a afirmat ministrul.
Precizăm că experții Expert-Grup după ce au analizat din punct de vedere bugetar programul „Drumuri bune pentru Moldova” au spus că are caracter populist, electoral și nu este acoperit financiar.
Experții au mai spus că, deși sectorul de drumuri este o prioritate pentru Republica Moldova, acest fapt nu justifică implementarea cu orice preț și în orice condiții a proiectelor de reparație a drumurilor. Iar, mai mult ca atât, implementarea necorespunzătoare, în grabă, peste capacitățile normale de efectuare a lucrărilor, sporește nejustificat costurile lucrărilor, suferă calitatea, iar actele de corupție capătă amploare. În final, ne alegem cu resurse cheltuite și fără drumuri bune.