Premierul Filip a ascultat ÎNREGISTRĂRILE audio dintre dispecer și medicii de la Urgență în cazul de pe str. Lech Kaczinsky și se declară „ÎNGROZIT”: Secretar de stat, AVERTIZAT
Înjurături, aroganță, dispreț față de oamenii aflați în situații de risc care apelează la serviciile de urgență, dar și leneveală. Așa ar discuta și proceda responsabilii din R. Moldova care sunt obligați să acorde ajutor oamenilor ce apelează la serviciile de urgență.
Premierul Pavel Filip a dezvăluit astăzi, în debutul ședinței de Guvern, că a ascultat convorbirile înregistrate ale discuțiilor dintre dispecer și patru echipe de medici de la Urgență din seara zilei de 20 septembrie curent, când un bărbat de 65 de ani a decedat pe stradă, în timp ce o ambulanță a ajuns la el la peste 40 de minute după primul apel.
Prim-ministrul s-a declarat „îngrozit” de ce a auzit, dar a precizat că nu poate face publice aceste înregistrări, pentru că e vorba de date cu caracter personal.
„Am solicitat înregistrările de la 112 și de la dispeceratul de urgență și le-am ascultat. Modul cum se lucrează în ambulanță este unul care pur și simplu m-a îngrozit. M-a îngrozit ceea ce am auzit, cum discută dispecerul cu medicii. Medicii vorbesc cu dispreț și aroganță despre cei care sună și sunt în situație de criză. Sunt absolut convins că problema numărul unu nu este lipsa banilor, ci atitudinea pe care unii o au atunci când își fac meseria și această atitudine m-a lăsat fără replică ”, a spus premierul.
Pavel Filip s-a referit și la faptul că dispecerul a apelat la patru echipe de la Urgență, dar primele trei au invocat diverse motive pentru a nu merge să acorde ajutor în acest caz. Abia a patra a reacționat, dar premierul a sesizat o „lenevie” în tot procesul, inclusiv în ceea ce privește înscrierea datelor: „După aceasta, ambulanța a ieșit la chemare peste 13 minute. Ce a făcut ambulanța în acest timp nu se știe”.
Oficialul susține că, având în vedere aceste lucruri, „nu banii sunt problema noastră, ci atitudinea”. Potrivit datelor care i-au fost prezentate șefului Guvernului, timpul mediu al reacției de intervenție a unei ambulanțe în R. Moldova este de 50 de minute - o oră, adică circa opt chemări într-o zi de muncă, ceea ce i se pare prea puțin premierului.
Venită la prima ședință de Guvern după numirea sa în funcție, ministrei Sănătății, Muncii și Protecției Sociale, Silvia Radu, i s-a cerut să prezinte, în decurs de două săptămâni, un plan de măsuri menit să îmbunătățească situația din domeniul asistenței medicale de urgență.
Tot la ședința de astăzi a Guvernului, Silvia Radu a solicitat aplicarea unei sancțiuni disciplinare sub formă de avertisment secretarului de stat Rodica Scutelnic, responsabilă de acest domeniu în cadrul ministerului, după decesul din str. Lech Kaczinsky.
Anterior, au fost dispuse sancțiuni disciplinare pentru responsabili ai serviciilor 112 și AMU, dar și pentru angajații care au produs erori în executarea obligațiilor de serviciu. Astfel, mustrare aspră i-a fost aplicată medicului superior de la Departamentul Dispecerizare AMU, vicedirectorului pe logistică CNAMUP, dar și directorului Serviciului Unic de Urgență 112. Totodată, vicedirectorul responsabil de AMU Chișinău, dispecerul de la Departamentul Dispecerizare AMU și medicul din echipei AMU vizată au fost demiși.
Amintim că bărbatul de 65 de ani a murit pe 20 septembrie, în jurul orei 20.00, în timp ce ambulanței i-a luat peste 40 minute ca să ajungă la el. Potrivit raportului Ministerului Sănătății, cazul a fost preluat de Serviciul 112 la ora 20 și 13 minute. Ambulanța a pornit însă abia peste 32 de minute și 10 secunde și a ajuns la pacient în 9 minute și 19 secunde. Cazul este cercetat penal de Procuratura Generală.
Înlocuiește cafeaua și abundă în minerale. Remediul cu care romanii își curățau sângele
Remediu SUPREM pentru boli grave, este antitumoral și oprește procesul de îmbătrânire. Are mai mulți aminoacizi decât carnea
Abuzezi de Facebook? Eşti mai predispus să-ţi PĂRĂSEȘTI partenerul real!