În trecut, am aflat cum Yahoo a plătit dezvoltatorului Mozilla peste 300 milioane de dolari pentru a obţine setarea Yahoo Search ca motor de căutare implicit în browserul Firefox, doar pentru ca aranjamentul să fie ulterior supralicitat de Google. Însă până şi Firefox păleşte în comparaţie cu Safari, browserul web implicit de pe dispozitivele Apple având o bază de utilizatori comparabilă cu numărul total de dispozitive iOS şi Mac OS aflate în circulaţie.
Chiar dacă suma exactă trebuia să rămână un secret bine păzit, scandalul tranşat în anul 2014 între Google şi Oracle a scos la iveală informaţii interesante despre veniturile realizate de Google prin inserarea de reclame în căutările pornite de pe telefoane iPhone. Cifrele obţinute au permis extrapolarea unei sume de aproximativ 1 miliard de dolari plătită către Apple.
Între timp, noi estimări furnizate de specialiştii Goldman Sachs majorează substanţial suma plătită de Google pentru a extinde serviciile Google Search către posesorii de dispozitive Apple, la 9 miliarde dolari pentru anul 2018 şi până la 12 miliarde anul viitor. Sumele sunt extrapolate pe baza numărului de interogări Google Search pornite de pe dispozitive Apple, însă fără acces la contractul negociat între cele două companii este dificil de spus cât de profitabil este acest aranjament pentru Google.