(video) „Șocant” sau „N-o să-ți vină să crezi”. Care sunt tacticile de atragere a publicului și cum prezintă informațiile jurnaliștii

Безымянный

Elementul definitoriu al muncii jurnalistice este acuratețea. Asta îl deosebește pe jurnalist de ceilalți emițători de informații. Asta înseamnă că jurnalistul verifică informația din mai multe surse pentru a se convinge că e adevărată înainte de a o publica; citează oamenii exact și nu le denaturează mesajul; vorbește despre fapte și nu își exprimă propria opinie în știri.

„Jurnalistul onest, care își respectă publicul și ține la imaginea, la reputația sa, va oferi întotdeauna informație credibilă, exactă, bazată pe dovezi, pe fapte, și nu pe presupuneri și păreri personale. Jurnalistul este obligat de standardele meseriei să facă anume așa, altfel minte, manipulează”, spune Alina Țurcanu, membră a Consiliului de Presă.

Tacticile de atragere a publicului prin titluri înșelătoare de genul: „şocant”, „înfiorător”, „incredibil”, „n-o să-ți vină să crezi”, arată că se dorește adunarea de vizualizări și nu informarea publicului.

„Titlurile trebuie să conțină esența știrii, ne învață manualele de jurnalism. În realitate noi ce avem? Titluri înșelătoare care, de multe ori, nu au nimic în comun cu conținutul știrii sau titluri manipulatoare, care ne mint. Sfatul meu este să evitați astfel de știri”, zice Alina Țurcanu, membră a Consiliului de Presă.

Evitați știrile incomplete sau cele scrise din presupuneri și zvonuri. Căutați informație de calitate! Semnalaţi Consiliului de Presă informațiile necalitative din mass-media.

Cereți-le jurnaliștilor știri formulate corect!

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Cineplex

  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente