Cunoaște-ți drepturile. 7 reguli de aur pe care să le știi atunci când pleci la un service auto

d5c5c8f3b2b055770a7bd2db91b7a92f

În urma recepționării a unui număr mare de petiții ce țin de prestarea necorespunzătoare a serviciilor auto, Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței (APCSP) a elaborat o serie de recomandări pentru șoferi care intenționează să-și repare mașina.

Așadar, înainte de a lăsa automobilul într-un service auto asigurați-vă cu următoarele:

 #1. Asigurați-vă că acesta funcționează legal și este autorizat (notificat) pentru activitate;

#2. Aveți dreptul să vă asigurați că achitați serviciul de reparație solicitat:

-Preturile sunt libere: ele pot varia de la un operator la altul. Service-urile care au personal foarte calificat și au o dotare tehnică specială pentru reparații pot să practice tarife mai mari;

-Informați-vă în prealabil asupra tarifelor înainte de a lasă autoturismul și nu ezitați să solicitați și un deviz estimativ al intervenției;

-Service-urile sunt obligate să afișeze prețurile la loc vizibil și lizibil pentru consumatori în zona de recepție și să precizeze modul de calcul utilizat.

#3. Cereți factura pentru serviciile prestate! Service-ul este obligat să furnizeze o factură, care este emisă în dublu exemplar, originalul fiind remis consumatorului însoțit cu bonul de plată (formular fiscal). Dacă service-ul nu are un formular tip, solicitați realizarea unei astfel de ,,NOTE” pe o hârtie cu ștampila agentului economic, care să conțină informații despre denumirea agentului economic și adresa; numele clientului; data și locul efectuării reparației;- modul de calcul al  intervenției realizate (manoperei); – piesele de schimb utilizate (cantitate /preț);alte materiale de întreținere, consumabile utilizate (cantitate/preț); numărul de înmatriculare al autoturismului (eventual kilometrajul).

#4. Solicitați un deviz de cheltuieli! Acest lucru va ajută să estimați costurile, el trebuie să conțină:

– descrierea precisă a lucrărilor care se vor efectua;
– costul intervenției realizate;
– lista pieselor de schimb necesare;
– termenul de reparație;
– durata de valabilitate a devizului.

Atenție! Dacă devizul este semnat de ambele părți, el se poate transforma astfel într-un acord comercial și trebuie să se emită o notă de comandă pentru reparație.

Nota de comandă (reparație) se redactează pe un formular și trebuie să cuprindă starea autoturismului în timpul reparației. Astfel, service-ul devine răspunzător de starea autoturismului și  pentru orice pagubă produsă pe perioada intervenției. 

#5. Verificați piesele avariate ce s-au înlocuit! Piesele avariate care au fost înlocuite să fie prezentate consumatorului pentru a fi verificate ca fiind înlocuite, atât în devizul de reparație, precum și în factura de reparație, consumatorul poate primi și solicita piesele avariate, acestea fiind ca proprietar.

#6. Primiți o garanție a lucrărilor efectuate! Pentru piesele de schimb utilizate de service la reparație, din stocurile proprii, se acorda garanție conform prevederilor Legii Nr.105 din 13.03.2003 privind protecția consumatorilor. Pentru intervenția realizată fiecare societate aplică propria politică comercială față de clienți referitor la durata acestei garanții, dar nu mai mică de 6 luni.

#7. Service-ul este depozitarul autoturismului care îi este încredințat! Dacă, automobilul este furat sau deteriorat în plus față de recepția efectuată, pe timpul reparației, costurile sunt suportate de agentul economic.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente