Principală  —  Ştiri  —  Social   —   Etapa la care se află…

Etapa la care se află investigarea accidentului din Coasta de Fildeș în care și-au pierdut viața patru moldoveni

Sursa foto: reuters.com

După aproape 10 luni de la tragicul accident aeronautic din Coasta de Fildeș în care și-au pierdut viața patru piloți moldoveni, nu există încă un raport preliminar pe marginea acestui caz.

Cutiile negre ale aeronavei AN 26-100 au fost preluate de locul accidentului și expediate la Kiev încă în luna noiembrie 2017. Potrivit unui comunicat emis în noiembrie 2017 de către Autoritatea Aeronautică Civilă a R. Moldova, după evaluarea epavei și a convorbirii cu dispeceratul și reieșind din tipul de echipament instalat la bordul aeronavei, s-a luat decizia de a transmite cutiile negre către Uzina Antonov din Kiev, care deține aparatajul necesar pentru descifrarea datelor.

Contactat de ZdG, purtătorul de cuvânt al Autorității Aeronautice Civile ne-a informat că cutiile negre au fost descifrate în doar câteva săptămâni, informațiile fiind transmite către autoritățile din Coasta de Fildeș pentru ca acestea să elaboreze un raport pe marginea accidentului.

Totuși, deși de la tragicul accident au trecut deja circa 10 luni, autoritățile din Coasta de Fildeș nu au finalizat încă și nu au prezentat raportul nici Republicii Moldova, dar nici Franței.

Sursa foto: reuters.com

Amintim că patru cetăţeni ai R. Moldova au decedat, în dimineaţa zilei de 14 octombrie, iar alţi doi au fost grav răniţi, după ce un avion de tip cargo care aparţine unei companii aeriene înregistrate la Chişinău s-a prăbişit pe ţărmul Oceanului Atlantic, după o tentativă eşuată de aterizare pe aeroportul internaţional din oraşul Abidjan, Coasta de Fildeş (Côte d’Ivoire), nord-vestul Africii. În urma catastrofei aviatice au fost răniţi şi patru soldaţi, cetăţeni ai Franţei. Versiunea preliminară arată că accidentul aviatic ar fi fost cauzat de condiţiile meteo nefavorabile. Avionul prăbuşit, AN-26-100, aparţinea companiei Valan International Cargo Charter şi zbura de mai bine de 42 de ani.

Potrivit informaţiilor prezentate de autorităţile de la Chişinău, pe când se pregătea de aterizare, avionul de tip cargo, care transporta încărcături pentru armata franceză, cu 6 cetăţeni ai R. Moldova la bord şi patru soldaţi francezi, s-a prăbuşit în Oceanul Atlantic, neajungând cu 500 de metri până la pista de aterizare.

Cine sunt piloţii decedaţi

Potrivit reprezentanţilor autorităţilor aviatice din R. Moldova, cei patru piloţi făceau parte din una dintre cele mai valoroase echipe de piloţi din R. Moldova. Numele echipajului a fost făcut public şi de compania Valan ICC.

Comandantul echipajului a fost Eugen Litovka (63 de ani), care a zburat 23.666 de ore, din care 13.033 pe avionul An-26, pe care şi-a făcut ultimul zbor. El a participat, în ultimii ani, la mai multe misiuni umanitare în Africa.

Alexandru Şikanov (30 de ani) a fost copilot. El avea 2.100 ore de zbor, dintre care 2.000 de zboruri sunt pe AN-26. Ca şi comandantul său, Alexandru a participat în mod repetat la misiuni umanitare în Africa.

Pavel Besedin era inginer de bord şi a zburat 9.200 de ore, 200 dintre care pe AN-26.

Cel de-al patrulea membru al echipajului a fost tehnicianul Dumitru Melniciuc, despre care a fost prezentată mai puţină informaţie.

Valan ICC precizează că au supravieţuit operatorul de bord Roman Tansiiciuc şi tehnicianul Valeriu Erohin.

Pe data de 28 octombrie, cei patru piloți moldoveniau fost petrecuți pe ultimul drum, fiind înmormântați la cimitirul Sf. Lazăr din Chișinău.