(foto, video) Recomandări #diez. Ce să citești, să vizionezi și să asculți dacă la toamnă începi să înveți marketing

jsfb
Foto: blog.mazamamedia.com

Majoritatea universităților au anunțat rezultatele admiterii pentru anul de studii 2018-2019, iar tinerii deja își fac planuri pentru noua viață de student. Echipa #diez a hotărât să le vină în ajutor absolvenților cu o listă de recomandări care le va permite acestora să afle mai multe lucruri despre specialitatea pe care urmează să o studieze la facultate.

Prima specialitate despre care am scris a fost „Comunicare”. Acum venim cu un șir de recomandări utile pentru persoanele care de la toamnă vor studia „Marketing”. De această dată, lista cu recomandări de cărți, filme și podcasturi a fost realizată de Ion Mocan, marketer la AaHa și co-fondator al proiectului educațional „Academia Rockit”.

Așadar, dacă la toamnă începi să înveți marketing, luna aceasta fă-ți timp pentru următoarele:

#Ce să citești

22 immutable laws of marketing – Jack Trout, Al Ries

Marketingul ne pare o disciplină foarte dezordonată, în care totul se face intuitiv și nimeni nu are nicio formula care lucrează. Autorii Jack Trout și Al Ries ne demonstrează că marketingul este guvernat de 22 de legi. Desigur, poți să le încâlci, dar fă-o conștient și intenționat.

Steal like an artist – Austin Kleon

Cum poți genera idei bune, creative, originale? Austin Kleon a scris o carte extraordinar de practică, amuzantă și ușor de citit.

Show your work

Ești introvert, dar trebuie cumva să te promovezi și urăști reclamă? Același Austin Kleon te învață să fii cel mai bun marketer pentru lucrul tău, fără să fii patetic sau să te urăști.

Badass: Making users awesome

Cea mai, crede-mă, cea mai bună carte despre marketing pe care o vei citi vreodată. E scrisă de o programatoare/marketer (ha, nu ai crezut că există așa ceva, da?) Keith Sierra. Pe lângă cartea asta ea a scris încă câteva cărți hardcore despre programarea în llimbajul Java. Dacă ești startuper sau dacă pur și simplu ai de promovat vreun produs, asta e cea mai bună carte.

Linchpin

După ce citești cartea asta, simți un flux de inspirație și simți că poți face artă în lucrul de zi cu zi. Cartea te învață să devii inconfundabil și de neînlocuit în ceea ce faci. Oportunitățile de a face munca valoroasă și de a face arta acum sunt mai mari ca niciodată și cartea te împinge să faci ceva frumos ca marketer.

„The war of art” – Steven Pressfield

Pressfield inspiră și îi susține pe cei care vor să își exprime creativitatea. Pressfield crede că „rezistența” este cel mai mare inamic în procesul creativ și oferă multe moduri unice și utile de a o depăși. Valoroasă pentru marketeri care caută soluții noi și suferă de procrastinare.

The tipping point – Malcolm Gladwell

Gladwell explică cum lucrează epidemiile: în modă, în marketing, în medicină. El afirmă că fenomenele care iau amploare (epidemiile) pot fi explicate și sunt guvernate de aceleași legi: fie vorba de o pereche de pantofi care brusc a devenit populară, fie de violență din New York City care s-a redus drastic la mijlocul anilor ‘90, fie cum fumatul la adolescenți, care într-un anumit moment a luat amploare. E util pentru marketeri care vor să înțeleagă cum lucrurile în marketing devin populare.

Triburi – Seth Godin

Schimbările în lume se întâmplă doar datorită triburilor. Triburile sunt grupuri de oameni uniți unul cu altul, uniți la un lideri și uniți la o idee. Triburile sunt peste tot în jurul nostru. Oamenii care merg la proteste, oamenii care se adună în cluburi de carte, oameni care aleargă maratoane împreună. Un marketer adevărat are nevoie să știe cum funcționează triburile, pentru că scopul final al oricărui produs este să aibă o comunitate de oameni loiali care îl cumpără.

Hituri – Derek Thompson

Thompson se întreabă care sunt ingredientele hiturilor. De ce un cântec devine popular, dar altul nu? De ce anumite picturi devin populare iar altele nu? O carte cu multe interviuri, cercetări, insight-uri. Ca „The Tipping Point”, numai că doar despre produse. E util pentru marketeri să privească viralitatea produselor într-un mod nou.

#Ce să asculți

Podcast „Akimbo”

Idei din marketing învelite în istorii. Durează 30 de minute, perfect pentru transport public. Fiecare episod conține o idee care să te miște din loc și să faci ceva nou.

*(Aplicație pentru a asculta podcastul: Castbox)

Podcast „How I built this”

Istoriile fondării diferitor organizații profit și non-profit. Nu Apple, Google, Amazon. Companii și proiecte despre care probabil nu ai auzit dar care au impact important și produc schimbare. E interesant să înțelegi cum fondatorii au văzut pe piață oportunități și au creat organizații în jurul lor.

Podcast „TED Radio Hour”

Nu are nimic direct cu marketingul, dar e un podcast despre idei care îți schimbă modul în care privești lumea: invenții extraordinare, abordări noi a problemelor vechi, moduri noi de a gândi și de a crea.

#Ce să vizionezi

Serial „The art of design” pe Netflix

Serial despre 8 designeri extraordinari. Pe lângă faptul că ei sunt designeri, acești specialiști sunt și experți în marketingul profesional, propriu. Ei și-au ales nișa, s-au poziționat și aduc valoare în segmentul său de piață. Serialul te motivează să devii expert, să te poziționezi și să răstorni munți.

„Press, Pause, Play” – film documentar


Industriile mor. Nimeni nu te poate opri să creezi, să distribui și să ai impact. Vrei să faci muzică? Vrei să scrii cărți? Vrei să faci artă? Nu mai există portari. Filmul te ajută să înțelegi schimbările profunde care s-au întâmplat datorită internetului și erei „self-publishing” și să profiți de aceste schimbări pentru a-ți transforma cariera.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Autoare:Elena Baranov
Comentarii
  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente