/LIVE TEXT/ Război în Ucraina, ziua 755: Sancțiuni UE și tancuri binecuvântate de preoți. Colaborator al Ambasadei Ruse, interzis în Moldova

Mold-Street: Moldova riscă să piardă o altă asistenţă de 100 de milioane de euro

19 iulie 2018, ora 08:37

Potrivit Mold-Street, extinderea datei finale de disponibilitate a mijloacelor financiare este dictată de tergiversarea lucrărilor de reabilitare a unor drumuri naționale și a sumei restante neasimilate din proiectele finanţate de BEI, de aproximativ 100 milioane de euro.

„Extinderea are drept scop facilitarea disponibilității mijloacelor financiare necesare pentru a finanța lucrările de reabilitare, serviciile de consultanță în supervizarea lucrărilor și implementarea proiectului. Acest lucru se va realiza, în mod special, pentru reabilitarea drumurilor R16 Bălți – Fălești – Sculeni – Ungheni și M3 Chișinău – Comrat – Giurgiulești – frontiera cu România, sectorul Porumbrei – Cimișlia și drumul de ocolire al orașului Comrat”, a explicat Ministrul Economiei și Infrastructurii, Chiril Gaburici.

De notat că au trecut deja cinci ani de la semnarea la Luxembourg pe 25 iunie 2013 a contractului de finanțare dintre Republica Moldova şi BEI, pentru reabilitarea drumurilor din Republica Moldova, dar nici unul nu a fost dus până la capăt.

Aşa că autorităţile vor trebui să depună eforturi considerabile pentru a nu pierde finanţarea din partea BEI, care este în condiţii destul de avantajaose.

De exemplu, lucrările de reabilitare a drumului național R16 Bălți – Fălești – Sculeni, sunt realizate de compania italiană Impresa Pizzarotti & C S.p.A în asociere cu o firmă bulgară şi urmau a fi finalizate un an în urmă, dar până în martie 2018 au înregistrat un progres de doar 25% din total.

Aşa că firma risca să piardă contractul de 50 de milioane de euro. Anterior compania Impresa Pizzarotti & C S.p.A a invocat mai multe probleme în realizarea lucrărilor. De notat că atât autoritățile, cât și companiile preferă să rezolve în culise problemele iscate.

În schimb reabilitarea drumului M3 Chișinău – Comrat – Giurgiulești – frontiera cu România a început încă în anul 2012, dar aşa şi nu a fost finalizată. Anul trecut Administraţia de Stat a Drumurilor a fost nevoită să rezilieze contractul cu firma SC Pa&Co International SRL, controlată de miliardarul român Costel Cășuneanu, unul din “regii asfaltului” din România.

O situaţie similară şi în cazul drumului de ocolire al orașului Comrat, care de cinci ani se construieşte pe hârtie.

Abonează-te la știri pe e-mail

TV8.md este site-ul de știri din Republica Moldova cu noutăți sociale, politice și economice de ultima oră, meteo astăzi, emisiuni, interviuri și investigații.
TiktokFacebookInstagramYoutubeTelegram

© 2024 TV8.md. Preluarea materialelor publicate pe tv8.md se face doar cu citarea sursei și prin intermediul unui link activ către pagina articolului.

FacebookInstagramYouTubetwittertelegramtelegram