Cu ajutorul Proiectului TwentyTu, 2200 de profesori vor fi instruiți în metode de predare ale viitorului

Tehnologia se schimbă mai repede decât învățământul, iar educația actuală solicită profesorilor noi abilități de care aceștia nu aveau nevoie acum 10 ani. Astăzi, pedagogii trebuie să fie mai receptivi față de tot ce este inovativ, să-i ajute pe elevi să îndrăgească materiile și să folosească în mod cât mai ingenios noțiunile învățate. Pentru a spori implicarea copiilor în procesul educațional, trebuie să oferi mai mult, susțin profesorii, iar unii dintre ei deja încearcă să-și adapteze practicile de predare la așteptările elevilor de astăzi. Lecțiile digitale, gadget-urile performante, realitatea virtuală, învățarea în deplasare (în afara clasei) și multe alte metode, deseori combinate între ele, vor deveni familiare și altor 2200 de profesori, beneficiari ai celui mai ambițios proiect educațional din Moldova – TwentyTu.

Lecții „din viitor” la Chișinău

Tatiana Magaleas predă istoria într-o școală din capitală. Nimic neobișnuit până aici, cu excepția faptului că elevii ei, pe lângă răsfoitul manualelor școlare, învață temele accesând video blogul profesoarei.

Tatiana Magaleas, profesoară de istorie: „Ideea de a face lecțiile de istorie în format video îi aparține soțului, prin urmare History.md a devenit un proiect de familie. Scopul nostru era ca elevii să descopere singuri tema, să o studieze atunci când au timp și în condiții de maximum confort pentru ei. Iar dimineața când merg în transport spre școală, cu căștile în urechi, să poată reasculta tema.

La lecțiile de istorie elevii săi scriu răvașe lui Ștefan cel Mare, modelează din plastilină harta celui de-al II Război Mondial, compun catrene în stil rap despre Stalin și participă la procese de judecată improvizate. Uneori orele de istorie se transformă în quest-uri – copiii merg prin școală și caută indiciile ascunse de profesor. Alteori elevii „călătoresc” spre Acropola din Atena, ruinele orașului Pompeii sau piramidele din Egipt, prin intermediul ochelarilor de realitate virtuală – un fel de mașină a timpului, care îi transpune pe copii în trecutul istoric și îi ajută să vizualizeze evenimentele pe care urmează să le însușească.

Tatiana Magaleas, profesoară de Istorie: „În ceea ce ține de gadgeturi și tehnologii digitale, elevii se pricep mult mai bine, iar eu nu mă rușinez să le cer ajutorul. Astfel, dispare bariera dintre „profesorul atotștiutor” și „elevul Neștiilă”. Scopul meu e ca elevii să înțeleagă că Istoria poate fi interesantă, că ea nu constă doar din ani și războaie. Mă bucur când la începutul lecției elevii din gimnaziu mă întreabă: “Ce metodă folosim azi?”, iar cei mai mici: ”Cu ce ne jucăm azi?”.”

Entuziasmul profesorului trebuie susținut

Nu tot ceea ce înseamnă metode noi de predare are de a face cu tehnologia, susține profesoara de istorie.

Tatiana Magaleas, profesoară de istorie: „Nimeni nu a anulat citirea și analiza unei surse, povestirea unui eveniment, scrierea unui eseu, doar că aceste metode trebuie aplicate într-o modalitate cât mai aproape de interesele copiilor din secolul XXI. Vă asigur că fiecare profesor este înzestrat cu entuziasm și răbdare din plin pentru a implementa inovațiile în școală. Însă în acest proces el trebuie susținut de elevi, părinți, administrația școlii, societate, stat.”

Până în 2022, 2200 de dascăli din zonele urbane și rurale vor beneficia de cursuri online și offline, ce le vor deschide calea către noi metode de predare, care să pună în valoare gândirea critică, creativitatea și curiozitatea elevilor. Ei vor fi beneficiarii proiectului  TwentyTu, care vine să racordeze la cerințele secolului 21 atât competențele școlarilor, cât și ale profesorilor din țară. Cursurile gratuite îi vor ajuta pe pedagogi să-și perfecționeze instrumentele de interacțiune cu discipolii, pentru a se încadra în conceptul de „școală a secolului 21”.

Ana CHIRIȚA, Director Executiv ATIC: „Noi, echipaTwentyTu, credem în metodele inovatoare de predare și ne dorim să inspirăm pe cei care aspiră să-și îmbunătățească activitatea. Știm că cei mai mulți dintre profesorii din Moldova abia încep să se confrunte cu necesitatea de a-și adapta practicile la cerințele viitorului. Aceste cursuri îi vor familiariza cu metodele de predare ce au impact pozitiv asupra învățării în lumea modernă, astfel ca elevii lor să îmbrățișeze viitorul cu încredere”.

Programul de cursuri TwentyTu dedicat profesorilor se va axa pe 3 direcții:

• dezvoltarea abilităților digitale (metode de predare cu utilizarea instrumentelor digitale, resurse utile pentru predarea materiilor, dezvoltarea conținutului interactiv etc.);

• însușirea pedagogiei viitorului (învățământul multidisciplinar, importanța eticii și a empatiei în procesul de studiu, abordarea analitică etc.);

• gestionarea managementului clasei (învățarea prin joc, munca în echipă și prin colaborare, discuții și dezbateri etc.).

Pentru implementarea programului, echipa Tekwill a lansat o amplă campanie de colectare de fonduri. Prin contribuția ta financiară încurajezi 2200 de profesori să implementeze metode inovative de predare și să transforme educația din Moldova.  Intră pe pe www.twentytu.md și donează până la 22 august 2018!

Particip la organizarea și asigurarea logisticii evenimentelor corporative și culturale de mai mult de 10 ani. La Moldova.org sunt responsabil de relațiile cu clienții comerciali, dar și de toate aspectele logistice și administrative ale redacției, astfel încât colegii și colegele să nu ducă lipsă de nimic în procesul de lucru.

Preluarea textelor de pe Moldova.org se realizează doar în limita maximă de 2000 de semne, cu 2 link-uri directe spre articolul citat în prima și ultima propoziție a fragmentului preluat. Fotografiile/infograficele de pe platforma moldova.org pot fi preluate în număr de maxim 2 bucăți per material și doar cu menționarea Moldova.org și numele autorului/autoarei.