„El este articulat în primul rând ceea ce face deplasarea mai dificilă pe străzile municipiului. Totodată, autonomia acestuia este de la 12 la 15 km. Pe timp de iarnă, probabil, până la 12 din cauză că o să fie conectate și sobele pentru încălzire, de aceea deplasarea acestuia, în condițiile în care el este fabricat, necesită mai multe stații de alimentare”, afirmă Dorin Ciornîi, director interimar RTEC.
Întrebat dacă are vreo legătura campania electorală cu electrobuzul, șeful de la RTEC a răspuns:
„Absolut deloc, asta era preconizat din timp. El cu titlu de experiment merge în diferite țări” , afirmă Ciornîi.
Electrobuzul a circulat de la Parcul „Alunelul” din sectorul Buiucani pana la Gara Feroviara. Are o capacitate de 168 de locuri. Un asemenea electrobuz dacă l-am fi procurat ne-ar fi costat 380 de mii de euro, iar asamblat la Chișinău – 200 de mii de euro. Numai că o stație de alimentare a bateriilor pentru acesta costă încă 150 de mii de euro.
Reporter: Carolina Bețivu.