(video) Maybach japonez. Toyota a lansat vânzările noului sedan executiv Century

Prezentat deja la începutul lunii octombrie din 2017, dar în calitate de prototip pre-serie, Toyota arată şi lansează abia acum vânzările noului sedan executiv Century! Ce-i drept, la acest automobil vor avea acces doar locuitorii statului insular şi va fi făcut doar cu volan pe partea dreaptă.

Noul Toyota Century se remarcă printr-un design exterior la fel de „liniştit” şi clasic, pentru că nu există careva elemente care să iasă mult în evidenţă. Pentru a fi în pas cu timpul Toyota i-a montat blocuri optice şi stopuri pe bază de LED-uri. Pragurile uşilor au coborât cu 15 mm pentru a face mai comod accesul şi ieşirea, iar marginea superioară a portierelor a fost apropiată cât mai sus de acoperiş pentru şi mai mult spaţiu.

Dimensiunile automobilului sunt următoarele: lungime – 5.335 mm, lăţime – 1.930 mm, înălţime – 1.505 mm, ampatament – 3.090 mm. Noutatea este mai lungă cu 65 mm, mai lată cu 40 de mm, mai înaltă cu 10 mm şi are un ampatament mai mare cu 65 de mm. Asta mai înseamnă că maşina este mai mare decât un S-Class sau Seria 7 în versiuni Long.

Dacă exteriorul spune că este o maşină executivă, în habitaclu găsim mai mult lux şi rafinament. Planşa de bord a adoptat acum componente moderne precum un panou de bord digital şi un ecran tactil al sistemului multimedia. Volanul este unul nou şi multifuncțional.

Scaunele posterioare sunt individuale, însă cotiera se poate strânge şi forma încă un loc la nevoie. Pasagerii care vor sta pe ele vor mai avea acces la un ecran tactil de 11.6 inci pe care se pot urmări materiale video, poziţionat la îndemână şi într-o poziţie interesană pe tunelul central.

Însuşi scaunele sunt reglabile electric şi au funcţie de masaj, în timp ce în spetezele scaunelor faţă sunt pot fi integrate nişte măsuţe, iar în cel din stânga un suport pentru picioare. Standard toate scaunele şi panourile uşilor sunt acoperite cu lână naturală, iar la comandă se poate opta pentru piele.

Încă un ecran tactil de 7 inci este integrat în acea cotieră centrală. Prin intermediul acestuia se poate controla sistemul audio cu 20 de difuzoare, sistemul de climatizare, sistemul de masaj în scaune sau perdelele de la geamuri. În total în habitaclu sunt instalate nouă perne de aer, în decor se foloseşte lemn natural, iar absolut toate dotările în materie de siguranţă şi asistenţă pe care le are Toyota pot fi puse şi pe această maşină.

Anvelopele special create pentru acest model şi sistemul de izolare fonică activă vor contribui la confort.

Aşa sunt făcute mânerele uşilor de la interior, se deschid prin a le apuca şi trage puţin în sus (mişcare similară ca şi cea a butoanelor pentru controlul geamurilor)!

Din punct de vedere tehnic, noua Toyota Century este puternic unificată cu generaţia anterioară a sedanului Lexus LS. Şasiul are o suspensie cu două braţe pe puntea din faţă, una multi link în spate şi camere cu aer de jur împrejur. Chiar şi ampatamentul este identic cu cel de pe fostul LS în versiune Long.

De propulsie nu mai răspunde un unic V12 cum a avut modelul precedent, ci o unitate de propulsie hibridă THS II de asemenea pe modelul anterior LS 600h. Aceasta este compusă dintr-un motor V8 de 5.0 litri 2UR-FSE cu injecţie directă şi care produce 381 CP şi 510 Nm, un motor electric care generează 224 de CP şi 300 de Nm şi un variator electromecanic cu un reductor planetar în două trepte. Puterea totală anunţată este de 431 de cai.

Tracţiunea este doar pe puntea din spate, iar setul de acumulatori din Ni-MH este poziţionat între celula habitaclului şi portbagajul cu volum de 484 de litri.

Modelul va fi asamblat practic în totalitate manual la uzina Higashi-Fuji din estul Japoniei şi se planifică vânzări a cel mult 50 de exemplare lunar. Emblema păsării Phoenix de pe grila radiatorului se toarnă din metal şi se confecţionează timp de şase săptămâni, iar vopseaua de pe caroserie (doar patru culori pot fi) se aplică în şapte straturi şi este polişată manual sub un jet de apă.

Prețul de vânzare cu amănuntul recomandat de către producător este de 19.600.000 de yeni sau 153.712 euro după cursul actual de schimb.

Toyota Century a debutat pentru prima dată în anul 1967 și a fost lansat pentru a comemora aniversarea unui secol de la naşterea lui Sakichi Toyoda, fondatorul grupului Toyota. Timp de peste 50 de ani, sedanul a servit ca o limuzină care nu este condusă de însuşi proprietarul său şi rămâne până la ora actuală un favorit prin directorii de companii din toate industriile.

P.S. Doar priviţi cât de unică îi este grila radiatorului…

GALERIE FOTO:

Cmentariile sunt închise