(video) Marca Byton a prezentat conceptul unui al doilea model cu autopilot – sedanul K-Byte

Noua marcă auto Byton, care a apărut în spaţiul public la începutul acestui an, are planuri serioase în ce priveşte producţia de electromobile cu tehnologii de pilotare automată. Acum câteva ore, la expoziţia CES din Shanghai, a prezentat conceptul unui al doilea model din viitoarea sa gamă – sedanul K-Byte.

Sediul central al companiei mamă se află în Nanjing (China), însă centrul științifico-tehnic în Munchen (Germania). Reuşind să atragă investiţii de peste 500 de milioane de dolari într-un timp scurt, producţia de maşini va fi garantată şi acestea vor rivaliza inclusiv cu produsele Tesla.

La începutul anului 2018 marca Byton a prezentat conceptul unui crossover numit M-Byte, maşină cu dimensiuni asemănătoare unui BMW X5 (lungime – 4.850 mm şi ampatament 2.945 mm). Noul sedan conceptual are o lungime de 4.950 mm, iar ampatamentul măsoară exact trei metri în lungime, comparabil cu un BMW Seria 5 sau Mercedes-Benz E-Class.

Ambele concepte nu sunt doar desenate în același stil, ci au și o arhitectură identică a habitaclurilor, cu afișaj digital pe toată lăţimea planşei de bord. Un alt ecran tactil este parte a volanului şi prin intermediul acestuia se controlează toate funcţiile secundare a maşinii, asta pentru că butoane fizice nu există aproape deloc.

Pasagerii de pe scaunele individuale spate au de asemenea acces la nişte ecrane, iar prin habitaclu există mai multe camere folosite pentru recunoaşterea feţelor şi pentru apeluri video.

Din punct de vedere tehnic, crossoverul și sedanul sunt, de asemenea, la fel. Setul de acumulatori este poziţionat sub podeaua cabinei, iar clientul va putea alege dacă maşina va avea unul sau două motoare. Configurația de bază oferă un motor electric cu 272 CP pe puntea din spate și o baterie cu o capacitate de 71 kWh care ar trebui să asigure o autonomie de 400 km.

Cea superioară prevede instalarea a două motoare cu un total de 476 CP, tracţiune integrală, o baterie de 95 kWh şi o autonomie de 520 de km. Încărcătorul de la bord poate suplini rezerva de energie în proporție de 80% în jumătate de oră.

Marca Byton a promis inițial că maşinile sale vor avea un sistem de pilotare automată, însă pe sedanul K-Byte componentele acestuia şi-au făcut apariţia vizibilă în premieră: două LIDAR-uri sunt situate pe acoperiș, iar alte două îşi fac apariţia din aripile posterioare, alături de nişte camere video care înlocuiesc oglinzile retrovizoare.

Sistemul şi toate componentele sale sunt adaptate pentru autopilot de nivel 5 (maxim!), însă iniţial va fi setat unul de nivel 3, urmând ca peste câţiva ani, atunci când se vor face toate modificările necesare în legislaţii, să primească un update pentru a funcţiona ca atare.

Planurile Byton prevăd lansarea pe piaţă a crossoverului M-Byte spre sfârşitul anului 2019. Uzina care se construieşte în Nanjing din ianuarie 2017 va fi gata în luna octombrie a acestui an. Sedanul de serie este aşteptat în 2021, iar ulterior se prevede şi construcţia unui monovolum.

Primul showroom al mărcii va primi vizitatori deja în al patrulea trimestru al acestui an – acesta va fi situat în centrul orașului Shanghai. În 2019 se planifică deschiderea a încă 25-30 de puncte de desfacere prin China. Mai târziu marca Byton ar trebui să intre pe piețele Europei și Americii.

Amintim că marca Byton aparţine companiei start-up Future Mobility Corporation, fondată acum doi ani de fostul șef al biroului Infiniti din China Daniel Kirchert şi fostul șef al proiectului BMW i8 Carsten Breitfeld – actual vicepreședinte Byton. Designerul-şef şi directorul de marketing sunt de asemenea foşti angajaţi ai subdiviziunii BMW i.

Vezi şi: (video) GENEVA 2018: Premieră mondială – LVCHI Venere Concept este un GT electric care va fi produs în Italia

GALERIE FOTO:

Cmentariile sunt închise