Centrul Lingvistic American (ALC), în calitate de subdiviziune a Consiliilor Americane pentru Educație Internațională, a organizat un training cu genericul SPRING BOOTCAMP la data de 19 mai 2018. Scopul acestuia a fost dezvoltarea competențelor profesionale a profesorilor EFL ( English as a Foreign Language), dar și motivarea acestora pentru creștere continuă.
Întregul training (9 ore) a avut la bază dezvoltarea abilităților de învățare prin intermediul managementului dinamic. Ce-ar însemna asta? Trainerul- în cazul nostru reprezentanți Aiesec Moldova, specialistul în business și start-up Matt Rutter, Directorul Consiliilor Americane Moldova David Jesse și numeroși profesori din cadrul ALC- încurajau participanții să se implice în activități într-un mod activ și interesant, astfel încât informația să fie asimilată mult mai rapid, indiferent de complexitatea și sursa acesteia.
INOVAȚIA- cuvântul de la care a pornit întreaga idee a evenimentului. Aplicarea jocurilor, teambuilding-urilor și modalităților experimentale de livrare a materialului ne-au ajutat să dăm exemplu de mai multă flexibilitate și creativitate profesorilor noștri. Astfel, în viitor, aceștia vor avea posibilitatea de a aborda predarea lor în alte modalități decât cele tradiționale, transformând cele mai banale teme de studiu în activități interesante.
În pofida subiectelor mai neobișnuite și formatului neconvențional ale evenimentului, profesorii s-au implicat activ și, la un moment dat, a început să ne pară că au și uitat de grijile lor cotidiene, fapt care a demonstrat calitatea trainingului.
Evenimentul a cuprins circa 30 profesori EFL din Chișinău și din raioane și a fost facilitat de traineri locali și internaționali, la Centrul ‘FIDES’. Feedback-ul din urma training-ului ne demonstrează că participanții au rămas satisfăcuți, iar motivarea constantă a profesorilor este un element cheie în managementul calității din cadrul unui centru lingvistic.