Primarul Șor a implementat la Orhei un program electronic UNIC de procesare a documentelor
Primăria Orhei a aplicat, în premieră, un sistem digitalizat performant de procesare a cererilor şi petiţiilor locuitorilor. Astfel, începând cu săptămâna curentă, toate adresările cetățenilor și agenților economici vor fi examinate în timp record, iar locuitorii pot afla online la ce etapă este executarea solicitărilor lor, sau despre rezultatul emis, printr-un simplu click.
Potrivit Primăriei Orhei, acest sistem digitalizat a fost implementat la inițiativa primarului Ilan Șor, pentru ca locuitorii orașului să aibă o relație mai comodă și mai transparentă cu autoritățile publice locale.
Sursa citată explică cum funcționează acest sistem. „Fiecare cerere, demers, scrisoare sau un alt document cu care orheienii se adresează la primărie, primește o copie pentru sistemul electronic, după care se transmite mai departe la examinare sau executare. După fiecare etapă sistemul actualizează datele despre solicitarea cetățeanului. Astfel, cetățeanul în orice moment poate să verifice online la ce etapă este examinată solicitarea sa. El poate vedea chiar și numele funcționarului responsabil”, precizează Primăria Orhei.
De asemenea, autoritățile locale din Orhei au luat măsuri pentru a preveni cazurile de tergiversare. De exemplu, la fiecare adresare primăria indică și termenul în cât timp va fi examinată. Sistemul electronic reamintește, în mod automat, apropierea de termenul limită. Aceasta îi ajută pe funcționarii de la primărie să monitorizeze executarea solicitărilor în termeni legali și cu mai multă strictețe.
„Autoritățile din Orhei nu se opresc aici. Proiectul „e-Primăria” este o primă etapă de a aduce serviciile publice locale mai aproape de oameni și de a scuti locuitorii orașului să stea la cozi. Astfel, în viitorul apropiat orheienii vor putea depune petiții online. Fiecare cetățean interesat va putea depune o petiție sau o cerere direct de pe calculator sau direct de pe smartphone, iar apoi va putea urmări online procesarea documentului”, se mai arată în comunicatul Primăriei.
Aceeași sursă precizează că orașul Orhei, condus din anul 2015 de Ilan Șor, este lider printre orașele R. Moldova la implementarea proiectelor de infrastructură și a celor sociale. „Proiectul programului electronic de procesare a documentelor a fost inițial conceput de autoritățile de la Orhei ca o modalitate de a simplifica accesul cetățenilor la serviciile primăriei, de a îmbunătăți transparența procesului de luare a deciziilor și de a elimina riscurile de corupție în lucrul cu cetățenii”.
Un nou mesaj PUTERNIC de susținere a R. Moldova. Iohannis, la Consiliul European: Ucraina și R. Moldova rămân teme de prioritate absolută
Vicepremierul Popșoi, la Washington: În ultimii doi ani, de când Rusia a atacat militar Ucraina, R. Moldova „a demonstrat reziliență și a arătat că este un partener de încredere pentru toată lumea civilizată”
PERCHEZIȚII // Metale prețioase în valoare de aproape 1,6 milioane de lei, aduse prin contrabandă în R. Moldova: Declarațiile contradictorii ale unui bărbat de 37 de ani