Igor Boțan: Rezultatele din Chișinău și Bălți contează foarte mult pentru cele 11 circumscripții uninominale

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Barometrul Opiniei Publice nu este un verdict despre ceea ce se va întâmpla pe 20 mai. Este o colecție de indicatori care le spune oamenilor că în funcție de cum vor proceda, așa vor fi rezultatele. Declarația a fost făcută de directorul executiv al Asociației pentru Democrație Participativă ADEPT, Igor Boțan, în cadrul emisiunii „Important” de la postul de televiziune TVC21, transmite IPN.

„Barometrul de Opinie Publică măsoară și optimismul social. Dacă oamenii spun că lucrurile merg într-o direcție negativă, că anul curent trăiesc mai rău decât anul trecut și dacă așteaptă că anul viitor vor trăi mai rău decât în acest an, fiți siguri că cea mai mare parte din cei indeciși se duc către opoziție”, spune Igor Boțan.

Igor Boțan este de părere că rezultatele alegerilor locale noi din capitală au mare importanță din perspectiva alegerilor parlamentare din toamnă. „Rezultatele sunt interesante pentru că Chișinăul este cel mai informat centru urban din Republica Moldova, la fel ca și Bălțiul. Și din perspectiva celor 11 circumscripții uninominale rezultatul contează foarte mult. Autorii modificării Codului Electoral trebuie să fie responsabili de acest rezultat”, a afirmat directorul executiv ADEPT. Igor Boțan spune că pentru dânsul mai mult contează cine va lua primul loc în primul tur decât cine va ieși învingător în turul doi.

Arcadie Barbăroșie, directorul executiv al Institutului de Politici Publice, susține că perioada electorală nu este bună pentru cercetări sociologice pentru că au loc discuții care ar putea uni sau dezbina alegătorii. „Faptul că Silvia Radu ia 23%, Ion Ceban ia 30%, Andrei Năstase ia 15%, cu 20% indeciși, înseamnă mult, dar nu înseamnă totul. Ținând cont de indeciși, aceasta înseamnă că Andrei Năstase și Silvia Radu au șanse să mai culeagă voturi”, spune Arcadie Barbăroșie. Potrivit lui, în turul doi, procentul indecișilor crește încă mai mult, de aceea nu se cunoaște cu adevărat ce se va întâmpla atunci.

Totodată, Arcadie Barbăroșie susține că IPP realizează Barometrul Opiniei Publice de două ori pe an, indiferent dacă este sau nu campanie electorală. Aceasta creează o bază de date pe parcursul anilor.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...