Troleibuzele, care pot circula fără fir, au fost asamblate la Chișinău din piese procurate din Belarus. Costul unei unități de transport este de 200.000 de lei. „Vor fi zilnic 24 de curse. Va începe să activeze începând cu ora 5 dimineața până la 21:30 seara,” susține Vitalie Butucel, șef interimar al Direcției Transport public Chișinău.
„Autonomia pe care poate să o parcurgă este aproximativ 30 de km. Sunt modele noi, confortabile, cu o capacitate de 100 de persoane,” a menționat Dorin Ciornîi, șef interimar Regia Transport Electric.
Noua rută va face conexiunea dintre centrul capitalei și orașul Sângera. „Troleibuzul este nou, tehnica e nouă, dacă mașina este nouă – ea merge,” susține Vasile Vizitiu, conducător de troleibuz ruta 31.
„Cred că sunt necesare, pentru că autobuzul 18 este mare intervalul și mașinile sunt foarte vechi,” a adăugat Mihail Moșcea, conducător de troleibuz ruta 31.
„La vedere, sunt bune, frumoase și comode,” a subliniat Anastasia Marjine, taxatoare pe ruta 31.
Autoritățile susțin că în aceste troleibuze vor fi instalate aparate de aer condiționat. Autoritățile locale au promis că urmează să fie procurate unități de transport și pentru Stăuceni și Ialoveni.
Reporter: Ana Sîrbu
Imagine: Tudor Bigu