În perioada 17-21 aprilie, în adresa Agenției au fost depuse 10 petiții referitor la neconformitatea telefoanelor mobile. În 7 dintre cazuri, consumatorii au întâmpinat probleme la utilizarea acestora după scurt timp de la procurare, în celelalte 3- consumatorii au reclamat calitatea serviciilor de reparație a telefoanelor.
Consumatorii sunt tot mai nemulțumiți de telefoanele mobile pe care le procură. În fiecare săptămână, în cadrul Agenției pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței (PCSP) parvine cel puțin o reclamație cu privire la defectarea telefoanelor în perioada termenului de garanție al produsului. Prin urmare Agenția a soluționat petițiile ce țin de procurarea telefoanelor cu sume ce valorează între 26 mii lei și 1 leu.
Cea mai mică sumă, de 1 leu, a fost restituită unui consumator care a procurat un dispozitiv la promoție. Chiar și în aceste condiții, consumatorul a solicitat contravaloarea produsului, ceea ce demonstrează capacitatea consumatorului de a-și manifesta drepturile.
Acest tip de reclamații este urmat de refuzul agentului economic de a prezenta Registrul de reclamații, consumatorii fiind deranjați de această problemă în 4 dintre cazuri.
O serie de alte plângeri s-au realizat în vederea procurării unui aragaz defect, aparat de cafea, acumulator pentru automobil neconform, țiglă metalică necalitativă, dar și a prestării serviciului de agrement precum frecventarea unei piscine pentru copii, serviciului transport interurban sau a refuzului de a deservi consumatoarea în cadrul unei frizerii.
Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței a înregistrat pentru săptămâna precedentă un număr total de 31 de reclamații.