Drumul de ocolire a municipiului Cahul a fost inaugurat astăzi după reabilitare. Costul proiectului a fost de circa 37 milioane de lei, iar banii au fost alocaţi din Fondul Naţional de Dezvoltare Regională.
Strada Spirin din municipiul Cahul asigură conexiunea dintre drumurile naţionale R34 Hâncești-Leova-Cahul-Slobozia Mare, M3 Chişinău-Cimişlia-Vulcăneşti-
Strada Spirin reprezintă o cale de ocolire a oraşului Cahul care oferă acces autoturismelor şi autocamioanelor spre direcţiile orașelor Taraclia și Vulcăneşti.
Porțiunea de drum de 2,61 km a fost reabilitată și modernizată în cadrul unui proiect de dezvoltare regională ce a vizat eficientizarea transportului de mărfuri şi călători în regiunea de Sud a Republicii Moldova, prin îmbunătăţirea infrastructurii rutiere.
Liviu Volconovici, ministru al Agricuturii, Dezvoltării Regionale și Mediului, a menționat această porțiune de drum, chiar dacă are o lungime de doar doi kilometri și 600 de metri, va avea un impact pozitiv asupra vieții celor circa 41 de mii de locuitori ai orașului Cahul, a altor 187 mii de cetățeni din raioanele Taraclia și Vulcănești ce vor beneficia de acces confortabil la drumul republican, dar în special pentru sute de șoferi care se deplasează zilnic spre punctul de trecere vamală ”Cahul-Oancea.
Maria Culeșov, directorul ADR Sud, a spus porțiunea de drum a fost construită în cadrul unui proiect de dezvoltare regională ce a vizat inclusiv reparația capitală a străzii Spirin, construcția accesului în 123 de curți, amenajarea trotuarului, curățarea și repararea sistemului de colectare a apelor pluviale.
De asemenea, au fost reparate 97 de fântâni de captare a apelor pluviale, precum și efectuate lucrări de terasament cu aplicarea ulterioară a marcajului rutier și instalarea indicatoarelor rutiere.
Strada Ivan Spirin este drumul magistral al zonei de nord a orașului Cahul și, totodată, centura de ocolire de nord, asigurând conexiunea dintre drumurile naţionale. Astfel, sperăm ca în rezultatul implementării acestui proiect să sporească și locurile de muncă în regiune, dezvoltarea economică generală, iar regiunea să devină mai atractivă pentru finanțatorii externi.
După darea în exploatare a străzii reparate, aceasta urmează să aducă beneficii celor 41 de mii de locuitori ai orașului Cahul, transportatorilor naţionali şi internaţionali de mărfuri ce traversează punctul de trecere vamală ”Cahul-Oancea” – circa 500 maşini de tonaj mare lunar pe direcţiile Oancea –ZAL Taraclia, circa 200 unităţi de transport lunar de la Oancea către ZEL Vulcăneşti, cât şi alte peste 100 persoane care traversează zilnic hotarul în direcţia raioanelor de sud (conform datelor Serviciului Vamal Cahul), precum și a unui număr de 187 de mii de cetățeni, cât constituie populația raioanelor Taraclia și Vulcănești.