Soluția autorităților române pentru repararea de urgență a drumului din Vama Albița. Lucrările au început deja

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Imaginile cu dezastrul rutier din Vama Albița, devenite virale în mediul online, au grăbit autoritățile române să găsească soluții pentru reabilitarea infrastructurii rutiere în cel mai mare punct de frontieră de la Estul României.

După cum relatează Adevărul.ro, infrastructura rutieră din punctele vamale se afla în subordinea ANAF, iar în cazul de la Vama Albița, autoritățile așteptau de mai bine de un an verdictul pentru accesarea de fonduri europene pentru reabilitarea celui mai tranzitat punct de frontieră de la granița de est a României. Fondurile europene au întârziat să apară, iar șoseaua din Vama Albița a devenit un dezastru pentru conducătorii auto. Disperați că rămân cu mașinile suspendate în craterele uriașe formate în asfalt, șoferii au cerut ajutorul autorităților vasluiene, care la rândul lor au înaintat memorii structurilor centrale.

„Infrastructura rutieră din punctul de trecere Albița este aproape impracticabilă, plină de gropi, și e nevoie urgentă de găsirea unei soluții legale, pentru a oferi condiții decente de trafic. Am trimis memorii la Ministerul Finanțelor încă din vara anului trecut și așteptăm o rezolvare a situației”, anunța prefectul de Vaslui, după vizita efectuată la Albița.

Însuși șeful ANAF a fost invitat să vadă dezastrul din vamă la începutul lunii aprilie.

Urmare a demersurilor efectuate, autoritățile au decis să transfere infrastructura rutieră din Vama Albița din subordinea Direcției Generale a Finanțelor Publice Iași în administrarea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Vedeți și: (FOTO) Vama Albița, principala „poartă” de intrare în UE la granița de est a României, arată ca după bombardament

Potrivit protocolului semnat luni, 16 aprilie, DGRFP Iași, în calitate de administrator, „transmite spre folosință, cu titlu gratuit”, CNAIR, o suprafață de 50.142 mp drum, proprietate publică a statului, situată pe raza comunei Drânceni (localitatea Râşeşti, județul Vaslui), aferentă Biroului Vamal de Frontieră Albița, „pentru asigurarea stării de viabilitate a părții carosabile în vederea desfășurării circulației în condiții de siguranță și asigurarea legăturii cu Republica, până la frontiera cu aceasta”. Protocolul a intrat în vigoare de la data semnării și este valabil până la 31 decembrie 2018, perioadă până la care CNAIR se angajează să întreprindă toate demersurile privind reabilitarea părții carosabile aferente punctului vamal.

„Echipele noastre au făcut deja prospecțiunile și măsurătorile necesare în teren încă de zilele trecute, astfel că începând de astăzi, 17 aprilie, ne putem apuca deja de lucru. Avem acolo utilaje și echipe de specialiști, care vor începe lucrările pregătitoare, organizare de șantier, frezare, decapare, după care vor urma corecții de pantă, turnări de covor asfaltic și marcajele aferente”, a precizat Ovidiu Mugurel Laicu, directorul general regional al DRDP Iași. Costul lucrărilor a fost estimat la aproximativ 4 milioane lei, suprafața în lucru fiind echivalentul asfaltării a peste 7 km de drum național.

Lucrările vor fi efectuate în totalitate în sistem de regie, cu material produs la stația DRPDP Iași de preparare a mixturilor asfaltice de la Vaslui, cu utilajele și echipele proprii. „Este o veste bună pentru noi, că s-a găsit soluția pentru reabilitarea acestei porțiuni de drum, aflată într-o stare avansată de degradare. Cei de la Direcția Regională de Drumuri și Poduri Iași au trecut la treabă, fiind aduse primele utilaje și echipe de specialiști, care au început lucrările pregătitoare, urmând ca de joi să se toarne primul covor asfaltic”, a declarat prefectul Eduard-Andrei Popica.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...