Mai multe stații de tren din Moldova ar putea fi închise din cauza pierderilor de bani. Care sunt acestea

tren

Mai multe stații feroviare din Moldova ar putea fi închise. În acest sens a fost aprobat de către Guvern un proiect de hotărâre în cadrul ședinței din 13 aprilie. Închiderea stațiilor se va face fără coordonarea cu autoritățile publice locale. Cauza închiderilor acestora este cauzată de pierderile financiare majore.

Potrivit ministrului Chiril Gaburici, în urma intrării în vigoare a documentului, CFM va economisi circa 20-25 milioane de lei anual. De asemenea, punctele feroviare de oprire vor fi deschise și menținute corespunzător, respectiv trenurile de pasageri vor continua oprirea în stațiile feroviare, iar angajații CFM vor fi transferați la alte stații.

În același timp, proiectul prevede că, în cazul în care în urma conservării stației feroviare va fi suspendată circulația trenurilor de pasageri și în localitate nu va fi alternativă de transport public, autoritățile publice centrale în comun cu autoritățile publice locale vor fi obligate să întreprindă măsuri privind asigurarea cetățenilor cu transport rutier.

Mai jos vedeți lista stațiilor vizate de lege și bugetul care se cheltuie anual pentru întreținerea acestora:

#1 033 460,8 lei/anual pentru staţia Halta 111 km;

#501 793,64 lei/anual pentru staţia Halta 1507 km;

#929 432,47 lei/anual pentru staţia Zaim;

#938 324,97 lei/anual pentru staţiei Kulima;

#707 414.2 lei/anul pentru staţia Greceni;

#808 863,61 lei/anual pentru staţia Kiriutnea;

#965 176,66 lei/anual pentru staţia Mereni;

#1 491 709,6 lei/anual pentru staţia Bahmut;

#706 360,16 lei/anual pentru staţia Hiliuţi;

#12 444 152,3 lei/anual pentru staţia Glodeni-Reuţel-Glodeni;

#854 401,46 lei/anual pentru staţia Ţîra;

#730 001,89 lei/anual pentru staţia Cobîlnea;

#755 749,66 lei/anual pentru staţia Ghizdita;

#600 057,61 lei/anual pentru staţia Hagimus.

Î.S. „Calea Ferată din Moldova” înregistrează anual pierderi de circa 20-25 mln. lei pentru întreţinerea staţiilor în cauză.

În cazul suspendării activităţii unor staţii, se planifică ca angajaţii întreprinderii să fie transferaţi la alte staţii şi filiale CFM.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Autoare:Elena Baranov
Comentarii
  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente