Cunoaște-ți drepturile când procuri diverse produse din magazine. În ce condiții îți poți returna banii

978×0

În calitatea noastră de consumatori este necesar să cunoaștem de ce drepturi beneficiem atunci când mergem la cumpărături. În ce condiții avem dreptul să cerem de la vânzător să ne întoarcă banii sau să ne schimbe marfa? Mai jos găsiți recomandările expuse de Agenţia pentru Protecţia Consumatorilor și Supravegherea Pieţei.

În cazul procurării produselor necorespunzătoare avem dreptul: 

#de a înlocui produsul cu unul similar sau de o calitate mai bună, cu achitarea diferenţei de preţ, dacă nu-l poate utiliza conform destinaţiei. De exemplu, s-a procurat o cămaşă care nu i se potrivește consumatorului după culoarea costumului. Consumatorul solicită în schimb o cămaşă de o culoare mai închisă, indiferent de model;

#în caz că produsul nu poate fi schimbat, consumatorul are dreptul să solicite de a i se restitui banii.

Produsele se vor returna dacă:

#se va adresa timp de 14 zile calendaristice din ziua cumpărării, dovadă fiind bonul de casă (este necesară prezentarea nemijlocită a cumpărătorului), pentru a reuşi preschimbarea produsului sau solicitarea banilor

#se va prezenta produsul în stare nouă, ceea ce presupune ca acesta:

-să nu fie purtat,  să nu conţină defecte şi lovituri mecanice, să fie etichetate, starea produsului să-i permită vânzătorului o nouă comercializare.

 În cazul produselor ce prezintă anumite defecte, prin urmare sunt necorespunzătoare, consumatorul are dreptul la:

1. repararea gratuită a produsului:

#Pe perioada reparaţiei produsului, comerciantul este obligat, în termen de 3 zile, să asigure în schimb consumatorul cu un produs funcţionabil de uz casnic.

De exemplu: s-a defectat maşina de spălat haine. Pe parcursul reparaţiei maşina de spălat, fiind un produs casnic necesar, trebuie înlocuită temporar cu alta.

#În cazul produselor de dimensiuni mari, cheltuielile de transport sunt suportate de comerciant.

De exemplu: pentru transportarea frigiderului sau a aragazului.

#Reparaţia urmează a fi efectuată într-un termen util şi convenabil consumatorului.

#Termenul de reparaţie trebuie respectat, în caz contrar intervin penalităţi în favoarea consumatorului.

2.la înlocuirea produsului procurat cu un produs de calitate similară;

3. la întoarcerea banilor pentru produsul necalitativ.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente