Cum selectezi produsele și promoțiile pascale. Agenția pentru Protecția Consumatorilor vine cu recomandări

Pastele_in_Romania_de_la_traditii_la_petreceri_plutitoare

În preajma Sărbătorilor Pascale se intensifică comerțul din piețe și centre comerciale. Acest fapt, poate determina comercianții să plaseze promoții la diferite produse, mizând pe majorarea fluxului de cumpărători. În acest context, inspectorii Agenției pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței vin cu câteva sfaturi pentru a evita eventualele practici comerciale incorecte folosite uneori pentru a atrage clienții.

Pentru ca produsele achiziţionate să nu prezinte un pericol pentru sănătatea membrilor familiei Dvs., Agenţia pentru Protecţia Consumatorilor și Supravegherea Pieței vă recomandă:

# procuraţi produsele necesare numai din locuri special amenajate şi autorizate, care asigură condiţiile specifice şi unde există certitudinea că aceste produse sunt însoțite de autorizațiile corespunzătoare;

# nu procurați vopsea cu ambalaj nemarcat sau neambalată „la linguriţă din piețe”, deoarece aceasta este vopsea cu alte destinaţii – tipografică sau textilă, care poate prezenta pericol pentru sănătate deoarece conţin metale toxice;

# înainte de a procura o jucărie, solicitaţi de la vânzător Declaraţia de conformitate (care conţine  informaţia despre provenienţa jucăriei: denumirea şi adresa producătorului sau importatorului; categoria de vârstă căreia i se adresează), instrucţiunile de folosire dacă există şi dacă ele corespund scopului şi certificatul igienic;

# evitaţi jucăriile vopsite care pot fi toxice. Este bine să vedeţi dacă au fost vopsite corespunzător – frecaţi puţin vopseaua şi dacă aceasta vă rămâne pe deget, înseamnă că nu a fost vopsită bine;

# cereți de la vânzător  toată informația despre produsul  de care sunteți interesat, vânzătorul este obligat să ofere toată informația despre produs, inclusiv despre promoțiile existente;

# fiți atenți la prețurile indicate în cadrul ofertelor;

# informați-vă de la vânzător care este produsul redus și concret, care este reducerea făcută. Dacă se declară că în cadrul  promoției se face o reducere de până la 20%, 30 % sau 80% atunci cel puțin un produs din magazin trebuie să existe la o reducere 20%, 30 % sau 80%;

# asigurați-vă printr-un calcul simplu dacă reducerea este una reală. Se atestă  practica de a majora prețul dublu sau triplu cu o zi înainte de a anunța oferta, ulterior reducându-l la 50 %;

# aflați dacă promoția mai este valabilă. Imediat ce s-a sfârșit perioada promoțională, vânzătorul trebuie să înlăture orice informație care ar induce consumatorul în eroare;

# în caz dacă apar unele bănueli asupra calităţii produselor expuse spre comercializare, consumatorul este în drept să solicite de la vînzător Declaraţia  de conformitate, certificatul igienic, certificatul veterinar (după caz), precum şi informaţia completă despre producător sau importator, proprietăţile de consum etc.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Cineplex

  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente