Operatori instruiți în limbajul mimico-gestual. Serviciului 112 va fi accesibil pentru persoanele cu deficiențe de auz și vorbire

112

Sistemul informațional automatizat al Serviciului 112 are posibilitatea de recepționare a mesajelor text ceea ce în prezent este unica modalitate de transmitere a solicitărilor de urgență de către persoanele cu deficiențe de auz și vorbire.

Declarația a fost făcută de Liviu Oboroc, directorul Serviciului Național Unic pentru Apeluri de Urgență 112, în cadrul emisiunii „Tema zilei” de la postul de televiziune Canal2, transmite IPN.

Totodată, 10 operatori ai Serviciului vor fi instruiți în preluarea apelurilor în limbajul mimico-gestual. Această procedură urmează să fie aplicată până la darea în exploatare industrială a sistemului, adică până la 30 iunie. „Funcționalitățile acestui sistem permite ca automat să fie înregistrat numărul de telefon și în unele situații și numele apelantului. La fel, o componentă nouă și foarte importantă este localizarea geografică a apelantului”, a mai declarat Liviu Oboroc.

Serviciul unic de urgență de tip european 112 a devenit activ, în regim operațional, pe 29 martie. Numărul poare fi apelat neîntrerupt și gratuit de la orice telefon fix sau mobil.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Cineplex

  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente