„Urmare a raportului Comisiei de anchetă de la 8 decembrie 2016 Parlamentul a aprobat hotărârea respectivă asupra acestui raport. Prin această hotărâre, Guvernul era obligat să examineze posibilitatea renegocierii contractului de concesiune şi revederea taxei de modernizare. În aceeaşi ordine de idei, Procuratura Generală şi Centrul Naţional Anticorupţie urmau să evalueze atitudinea demnitarilor de stat, funcţionarilor publici antrenaţi în procesul de concesiune în ce măsură aceştia au acţionat în conformitate cu cadrul legal”, a declarat deputatul PLDM Iurie Ţap în plenul Parlamentului.

„În context, este şi normal ca Parlamentul să examineze hotărârea pe care a aprobat-o acum un an şi jumătate pentru a lua atitudinea respectivă”, a adăugat parlamentarul.

Anterior, deputaţii au mai respins audierea acestui raport.

Iurie Ţap a prezidat în Parlament o comisie de anchetă menită să elucideze condiţiile în care a fost concesionat Aeroportul Internaţional Chişinău, concluzionând că procesul s-a făcut cu abateri grave de la legislaţie. Încă atunci, deputatul s-a arătat nedumerit că pasagerii sunt obligaţi să achite la plecare taxa de modernizare în valoare de nouă euro. În 2013, când obiectivul a fost dat în concesiune companiei „Avia Invest” din Rusia, taxa ar fi trebuit să fie anulată, întrucât investitorul şi-a asumat în contractul încheiat cu statul cheltuielile pentru modernizare. Plata aceasta însă nu a fost suprimată, fapt care generează scumpirea zborurilor.

Aeroportul Internaţional Chişinău a fost dat în concesiune în 2013 pentru o perioadă de 49 de ani. De atunci, în doar trei ani, firma concesionară, „Avia Invest” SRL, şi-a schimbat de trei ori proprietarii. Presa scria că ultimul acţionar majoritar era o companie off-shore din Cipru, al cărei beneficiar este un afacerist din Moscova. Şi membrii Consiliului de Administraţie al „Avia Invest” au fost înlocuiţi anterior, printre ei numărându-se şi mama vitregă a lui Ilan Shor, primarul de Orhei condamnat în dosarul fraudei de la Banca de Economii.