Auditorii Curţii de Conturi au constatat la CFM pierderi de 252 de milioane de lei, în 2015, şi de peste 200 de milioane, în 2016. Totodată, activităţile improprii ale CFM, precum evenimentele culturale, întreţinerea bazelor de odihnă şi cheltuielile pentru ocrotirea sănătăţii au costat bugetul de stat aproape 115 milioane de lei, doar în anul 2016.

Curtea de Conturi a depistat şi o denaturare a informaţiilor contabile, de 704 milioane lei. În aceste condiţii, trenurile renovate staţionează din cauza problemelor tehnice, iar cele vechi sunt într-o stare deplorabilă.

În privinţa căilor ferate, acestea reprezintă un risc real pentru călători. Una din principalele cauze a problemei este instalarea a 650 de mii de traverse din beton armat, produse la o uzină din Bălţi, din cadrul întreprinderii, cu scopul producerii traverselor mai ieftine în raport cu cele cumpărate de la unităţile specializate.

De partea cealaltă, directorul Căilor Ferate din Moldova, Iurie Topală, spune că întreprinderea pe care o conduce nu beneficiază de investiţii suficiente din partea statului. Totodată, reprezentanţii CFM s-au lăudat că deşi în anii trecuţi au înregistrat pierderi de sute de milioane de lei, în 2017 întreprinderea a înregistrat un profit de şapte milioane.

Auditorii Curţii de Conturi remarcă, însă, că situaţia nu este nici pe departe roz. Directorul CFM, Iurie Topală, dă asigurări, însă, că întreprinderea nu are o listă priveligiată de agenţi economici şi că acordă aceste reduceri doar pentru a nu pierde contracte cu firmele, care au nevoie să-şi transporte mărfurile.

Amintim că în luna martie trecut, sute de angajaţi ai CFM au ieşit în stradă nemulţumiţi că primesc salariile cu mari întârzieri. Iurie Topală spunea atunci că suma restanţelor salariale depăşeşte 110 milioane de lei.