Majorări de 50 de eurocenţi vor fi introduse în lunile aprilie şi noiembrie 2019, urmate de alte majorări de 50 de eurocenţi în luna aprilie 2020 şi 40 de eurocenţi în luna noiembrie 2020. Măsurile luate de Franţa au ca scop reducerea numărului de fumători, dar şi prevenirea acestui viciu în rândul tinerilor. 

Aceste creşteri vor fi decalate în timp „pentru a permite oamenilor să se pregătească, să găsească mijloacele pentru a se opri din fumat”, a subliniat ministrul francez al Sănătăţii.

De altfel, majorarea preţului mediu al unui pachet de ţigări la 10 euro a fost una dintre promisiunile din campania electorală a preşedintelui francez Emmanuel Macron.

În prezent, cel mai ieftin pachet de ţigări în Franţa costă 7,6 euro, iar pachetul de Marlboro, cea mai comercializată marcă de ţigări acolo şi, totodată, una dintre cele mai scumpe, se vinde cu preţuri cuprinse între 8 şi 16 euro. 

În Franţa, 16 milioane de persoane, adică o treime din populaţia cu vârsta între 15-85 ani, fumează (36% din bărbaţi şi 28% din femei).

Acciza pe ţigări, un produs taxat puternic, aduce statului francez aproximativ 14 miliarde de euro pe an.