Serviciul unic de URGENȚĂ 112 este pregătit pentru LANSARE. Autoritățile spun că principalul avantaj este reducerea timpului de reacție
Serviciului unic de urgență 112 a fost testat astăzi, iar săptămâna viitoare va fi funcțional. Primul care a testat funcționalitatea sistemului informatic automatizat pentru recepționarea și gestionarea apelurilor a fost premierul Pavel Filip.
„Principalul avantaj al numărului unic este reducerea timpului de reacție în cazurile de urgență, fiind posibilă intervenția mult mai rapidă, dar și coordonată a serviciilor specializate”, a menționat Filip.
Până în prezent a fost dotat sediul serviciului, instalat sistemul informațional și elaborate materialele de identitate vizuală a serviciului. Totodată, au fost angajați prin concurs 38 de operatori, dintr-un total de 200 de dosare depuse.
„Aceștia au fost instruiți, în prezent cursurile continuând pentru dispecerii Inspectoratului General de Poliție și ai Centrului Național de Asistență Medicală Prespitalicească. De asemenea, este perfecționată soluția de localizare a apelurilor, în comun cu ANRCETI și operatorii de telefonie mobilă, urmând să fie asigurate date cât mai extinse și exacte”, se arată într-un comunicat de presă al Guvernului.
Pe parcursul anului trecut, serviciile specializate au preluat 2,7 milioane de apeluri, cu circa 10% mai multe decât în anul 2016. După activarea numărului unic european pentru apelurile de urgență 112, numerele 901, 902 și 903 vor funcționa în paralel, până la sfârșitul lunii iunie, când toate apelurile vor fi redirecționate la 112.
R. Moldova, reprezentată de ministrul Apărării la cea de-a XX-a Reuniune a Grupului de Contact pentru susținerea Ucrainei de la Ramstein
Premierul Recean SPRIJINĂ inițiativa Maiei Sandu de a organiza un REFERENDUM privind aderarea R. Moldova la UE. „Este momentul potrivit să fim UNIȚI pentru aderarea la UE”
MAIA: Peste 610 milioane de lei, bani publici, pe conturile agricultorilor, de la începutul anului curent