Sistemul informatic automatizat pentru recepționarea și gestionarea apelurilor, 112, va fi lansat săptămâna viitoare

foto-serviciul-112-va-fi-lnasat-saptamana-viitoare-se-fac-ultimele-pregatiri-1521722325

Sistemul informatic automatizat pentru recepționarea și gestionarea apelurilor, 112, va fi lansat săptămâna viitoare. Până în prezent a fost dotat sediul serviciului, instalat sistemul informațional și elaborate materialele de identitate vizuală a serviciului.

Au fost angajați prin concurs 38 de operatori, dintr-un total de 200 de dosare depuse. Aceștia au fost instruiți, în prezent cursurile continuând pentru dispecerii Inspectoratului General de Poliție și ai Centrului Național de Asistență Medicală Prespitalicească. De asemenea, este perfecționată soluția de localizare a apelurilor, în comun cu ANRCETI și operatorii de telefonie mobilă, urmând să fie asigurate date cât mai extinse și exacte.foto-_mg_9203

Pe parcursul anului trecut, serviciile specializate au preluat 2,7 milioane de apeluri, cu circa 10% mai multe decât în anul 2016. După activarea numărului unic european pentru apelurile de urgență 112, numerele 901, 902 și 903 vor funcționa în paralel, până la sfârșitul lunii iunie, când toate apelurile vor fi redirecționate la 112.

foto-_mg_9226_0 foto-_mg_9262

Proiectul serviciului 112 a fost inițiat în mai 2012 de premierul Pavel Filip în perioada în care era ministru al Tehnologiei Informației şi Comunicaţiilor.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente