Au fost angajați prin concurs 38 de operatori, dintr-un total de 200 de dosare depuse. Aceștia au fost instruiți, în prezent cursurile continuă pentru dispecerii Inspectoratului General de Poliție și ai Centrului Național de Asistență Medicală Prespitalicească. De asemenea, este perfecționată soluția de localizare a apelurilor, în comun cu ANRCETI și operatorii de telefonie mobilă, urmând să fie asigurate date cât mai extinse și exacte.
Aflat într-o vizită la sediul serviciului, Pavel Filip a spus că principalul avantaj al numărului unic este reducerea timpului de reacție în cazurile de urgență, fiind posibilă intervenția mult mai rapidă, dar și coordonată a serviciilor specializate.
Pe parcursul anului trecut, serviciile specializate au preluat 2,7 milioane de apeluri, cu circa 10% mai multe decât în anul 2016. După activarea numărului unic european pentru apelurile de urgență 112, numerele 901, 902 și 903 vor funcționa în paralel, până la sfârșitul lunii iunie, când toate apelurile vor fi redirecționate la 112.
Proiectul serviciului 112 a fost inițiat în mai 2012.