Proiectul va culmina cu organizarea unei colecte naţionale de produse alimentare pe data de 31 martie, în sâmbăta Floriilor, realizată prin implicarea a peste 1000 de voluntari din 20 de localităţi. Toate resursele acumulate în campanie vor deveni prânzuri calde distribuite la cantinele sociale pe parcursul întregului an, precum și pachete alimentare oferite bătrânilor și persoanelor din familiilor social-vulnerabile asistate de Diaconia şi organizaţiile partenere.
În 2017 în cadrul campaniei prin mobilizarea voluntarilor şi donatorilor au fost adunate 37 de tone de produse alimentare şi 120.000 de lei. Graţie acestor resurse au fost distribuite 3000 de pachete cu produse alimentare, iar zilnic, 300 de bătrâni au primit un prânz gratuit asigurat în cadrul celor 5 cantine ale organizațiilor implicate în campanie. Zilnic, doar la cantina mobilă „Aproape de Aproapele” din Chișinău vin după un prânz cald peste 180 de persoane.
„Din cauza migraţiei şi sărăciei bătrânii din Moldova îşi trăiesc zilele în întuneric, deznădejde şi singurătate. Pe tot parcursul anului, graţie implicării voluntarilor, donatorilor şi partenerilor locali reuşim să deschidem uşa şi să dăruim o rază de speranţă oamenilor aflaţi la limita existenţei. Campania a devenit un simbol al solidarităţii pentru întreaga ţară, iar rezultatele ne încurajează să fim şi mai mulţi şi mai dornici să îndreptăm gândurile şi faptele noastre măcar pentru o zi spre bătrâni. Este datoria noastră morală să schimbăm lucrurile spre bine, aşa încât bătrânii, cei care ieri au avut grijă de noi să aibă un loc de frunte în comunitatea noastră”, a menționat directorul Misiunii Sociale „Diaconia”, Igor Belei.
În acest an, campania va avea loc în 100 de magazine din 20 de localități din întreaga țară: Chișinău, Bălți, Cahul, Edineț, Căușeni, Cantemir, Ungheni, Boghenii – Vechi, Ștefan-Vodă, Strășeni, Călărași, Soroca, Hâncești, Dondușeni, Ialoveni, Cricova, Stăuceni, Strășeni, Florești, Ucrainca şi Ratuş.