Organizatorii Jocurilor Olimpice de la Tokyo au prezentat mascotele pentru JO din 2020, super-eroi cu ochi mari

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Organizatorii Jocurilor Olimpice de vară de la Tokyo din 2020 au anunțat, miercuri, perechea de mascote aleasă de școlarii japonezi pentru a reprezenta Olimpiada: personaje în stilul „manga”, după benzile desenate nipone, cu urechi mari, capete imense și ochi mari și „super-puteri”, informează AFP.

Perechea „A”, care nu are încă nume, a primit cele mai multe voturi, peste 100.000 în aproximativ 16.700 de școli primare din țară, cu mult mai mult decât celelalte perechi finaliste reținute, conform rezultatelor prezentate la o ceremonie oficială.

Mascotele, „yuru-kyara” în limba japoneză, costumate în albastru pentru Jocurile Olimpice și în roz pentru Jocurile Paralimpice, sunt menite să aibă puteri magice care le permit să „se deplaseze instantaneu” oriunde (pentru versiunea olimpică), să „vorbească vântului și stâncilor” și să „deplaseze obiectele cu o simplă privire” (pentru versiunea paralimpică).

Și într-o țară doritoare să ofere o găzduire perfectă vizitatorilor săi, „ele sunt amândouă foarte ospitaliere, un amestec de tradiție și inovație”.

„Jocurile au, în fine, mascotele lor. Acest lucru reprezintă mult, mai ales în Japonia”, a comentat într-un comunicat Ryohei Miyata, care prezidează comisia de mascote pentru Tokyo-2020.

Într-o țară a personajelor „Hello Kitty” și „Pokemon”, chiar și adulții iubesc aceste mascote uriașe, fiind interesați să se fotografieze cu ele și să-și achiziționeze gadget-uri cu chipul lor. Piața anuală este estimată la aproximativ 17 miliarde euro, conform cifrelor institutului de studii Yano publicate în 2015.

Mascotele JO de vară de la Tokyo, create de desenatorul Ryo Taniguchi, vor fi oficial lansate în vara anului 2018 şi vor încerca să reediteze succesele lui Soohorang, micul tigru alb, oferit fiecărui sportiv pe podiumul Jocurilor Olimpice de iarnă de la Pyeongchang, în Coreea de Sud.

Jocurile Olimpice de la Grenoble au fost primele ce au lansat moda mascotelor, în 1968, cu personajul „Schuss schiorul”. Apoi, simpaticul ursuleț „Mișa”, emblema Moscovei în 1980, a animat spiritele.

În istoria mai recentă, ele s-au dovedit o sursă de venituri mai apreciabilă. Personajul Vinicius, ales de Rio în 2016, a permis obținerea a 300 milioane dolari reprezentând beneficii. Și organizatorii Olimpiadei Tokyo-2020 au estimat potențialele câștiguri economice la 130 milioane dolari.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...