/LIVE TEXT/ Război în Ucraina, ziua 790: 20.000 de parașutiști la Ceasov Iar și fără Patriot de la UE. A căzut turnul televiziunii

Campania „Adoptă un Trol” a adunat în două săptămâni peste 1.300 de euro

missing
24 februarie 2018, ora 10:13

Câțiva din donatori au fost rugați să spune și de ce au făcut acest lucru:

Nicu Soare: „Am donat, pentru că, în primul rând, cred în persoanele care sunt în spatele proiectului. Cum spun Venture Capitalists „Investește în oameni”. Mi se pare o idee originala care nimeni n-a încercat-o până acum. Strategiile de până acum n-au funcționat, de ce să nu încercăm o strategie nouă să vedem dacă merge? Doar având fonduri independente putem avea o șansă de a face schimbări. Pentru că adversarii au fonduri financiare mari și organizate.”

Ana Gherciu: „Nu sunt un jurnalist de investigație și nici nu cred să devin în curând. Dar „armata” de trolli care dezinformează, discreditează munca jurnaliștilor onești și uneori chiar reușesc să egaleze cu zero eforturile celor de investigație mă descurajează foarte mult. Am văzut efectul „muncii” trolilor în rezultatele alegerilor parlamentare și prezidențiale. Iată de ce am donat pentru „Adoptă un trol”. Ca să știu că nu mai sunt un spectator care se revoltă.”

Alexei Lazari: „Am donat suma de bani, deoarece aș vrea mult ca influența trolilor să se diminueze. Deși ideal ar fi ca ei să nu existe. Sigur că aș vrea să aflu cine sunt troli, să stiu cui să mulțumesc. Posibil ca pe unii îi cunosc sau îmi sunt prieteni și aș vrea să scap de ei! Eu fiind peste hotare, mai trag cu ochiul la situația din RM și, vrei sau nu, te atinge. Dacă nu pot face eu nimic de departe, voi (cei din țară), ați putea să o faceți. Nu mai zic că mi se pare o idee destul de interesantă. Urăsc manipularea opiniei publice.”

Reamintim că, doi tineri din Moldova, Vlada Ciobanu și Dumitru Alaiba, au lansat campania de crowdfunding „Adoptă un trol” pentru a colecta bani și a plăti persoane să vorbească despre „fabricile de troli” din Moldova. Astfel, ei și-au propus să găsească persoane care să le împărtășească experiența de lucru în acest sistem, ulterior confesiunile acestora vor fi răspândite de toate instituțiile media independente. Scopul campaniei este ca oamenii să înțeleagă de ce se fac știri false, de ce sunt distribuite și cine este responsabil de acestea. Ei explică că trollii sunt plătiți, astfel banii vor fi folosiți pentru ai motiva.

Abonează-te la știri pe e-mail

TV8.md este site-ul de știri din Republica Moldova cu noutăți sociale, politice și economice de ultima oră, meteo astăzi, emisiuni, interviuri și investigații.
TiktokFacebookInstagramYoutubeTelegram

© 2024 TV8.md. Preluarea materialelor publicate pe tv8.md se face doar cu citarea sursei și prin intermediul unui link activ către pagina articolului.

FacebookInstagramYouTubetwittertelegramtelegram