În ce situații aveți dreptul să returnați produsele (ne)corespunzătoare la magazin. Ce spun specialiștii

pretenziya-navozvra-tovara-nenadlezhashchego-kachestva

Produsele pe care le procurați pot avea anumite defecte sau, pur și simplu, nu mai corespund necesităților voastre. Cum trebuie să procedați în aceste situații și care sunt drepturile voastre de consumator prevăzute de legislație, puteți afla din următoarea informație.

# Drepturile consumatorilor în cazul produselor corespunzătoare.

Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței susține că persoana este în drept să schimbe produsul cu unul similar sau de o calitate mai bună, cu achitarea diferenţei de preţ, dacă nu-l poate utiliza conform destinaţiei.

De exemplu, a procurat o cămaşă care nu i se potrivește după culoarea costumului. Consumatorul poate solicita în schimb o cămaşă de o culoare mai închisă, indiferent de model.

În caz că produsul nu poate fi schimbat, consumatorul are dreptul să-și restituie banii.

# Care sunt condițiile de returnare a unui produs?

dacă se va adresa timp de 14 zile calendaristice din ziua cumpărării, dovadă fiind bonul de casă (este necesară prezentarea nemijlocită a cumpărătorului);

dacă va prezenta produsul în stare nouă: să nu fie purtat, să nu conţină defecte şi lovituri mecanice, să fie etichetate, starea produsului să-i permită vânzătorului o nouă comercializare.

Este important să știți că există o listă a produselor nealimentare de calitate corespunzătoare ce nu pot fi înlocuite cu un produs similar:

# articole de bijuterii (articole din metale prețioase, pietre scumpe);

# lenjerie intima și lenjerie de pat;

# articole de igienă individuală (periuțe de dinți, pieptene, pensete, aparate de ras electrice sau manuale);

# articole de parfumerie și cosmetică;

# mărfuri textile (țesături din bumbac, mătase, lână, panglici) etc.

# Care sunt drepturile consumatorilor în cazul produselor necorespunzătoare? 

repararea gratuită a produsului:

Pe perioada reparaţiei produsului, comerciantul este obligat, în termen de trei zile, să asigure în schimb consumatorul cu un produs funcţionabil de uz casnic.

De exemplu: s-a defectat maşina de spălat haine. Pe durata reparaţiei, maşina de spălat, fiind un produs casnic necesar, trebuie înlocuită temporar cu alta.

În cazul produselor de dimensiuni mari, cheltuielile de transport sunt suportate de comerciant.

De exemplu: pentru transportarea frigiderului sau a aragazului.

Reparaţia urmează a fi efectuată într-un termen util şi convenabil consumatorului. Termenul de reparaţie trebuie respectat, în caz contrar intervin penalităţi în favoarea consumatorului.

Dacă ați întâmpinat vreo problemă la procurarea unui produs sau prestarea unui serviciu, nu ezitați să vă adresați la Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței la numărul de telefon 022 74 14 64 sau pe adresa str. Vasile Alecsandri 78.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Cineplex

  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente