Cine a fost deținătorul primului permis de conducere și cum se desfășurau examenele auto în anul 1911

auto 1900

Primul permis de conducere a apărut odată cu primul autovehicul – Motorwagen. Persoana care a avut pentru prima dată în buzunar un astfel de act a fost Karl Benz. Evident, el nu a trebuit să rezolve teste auto la poliția rutieră sau să dea proba traseului, pentru a se bucura de el.

La vremea aceea, în 1888, nu exista niciun fel de reglementări cu privire la automobile, care erau mai degrabă asimilate invențiilor. Permisul lui Benz era, de fapt, un act prin care acesta putea să circule pe străzi cu automobilul pe care tocmai îl inventase. Necesitatea permisului a apărut din cauza faptului că automobilul său era zgomotos și făcea mult fum și acest lucru îi deranja pe locuitorii din localitatea lui Benz, ceea ce l-a făcut să solicite permisiunea de a circula din partea Ducatului Baden, scrie historia.ro.

# Viteza maximă de deplasare – 20 km/h

Timp de mai mulţi ani permisele de conducere erau acordate oricui le cereau. Abia din 1903, Prusia a introdus un test pentru cei care doreau să conducă un automobil. În același timp, în Marea Britanie trecea o lege Motor Car Act 1903, prin care devenea obligatoriu ca fiecare șofer să aibă un permis. Vârsta minimă era de 17 ani, iar viteza maximă de deplasare era de 20 km/h. Primul test de conducere a fost introdus în această țară abia în 1934. Pe atunci, accentul era pus pe calitatea de mecanic, nu pe cea de şofer.

# În 1910 este introdusă obligativitatea permisului

În ceea ce priveste Germania, din 1910 este introdusă obligativitatea permisului. Majoritatea statelor europene a introdus documentul, ultimul stat fiind Belgia, abia în 1977. Practic, până în acest an, în Belgia se putea obţine un permis de circulaţie fără niciun fel de examen auto.

Primul automobil care a circulat în România a fost un model Panhard, în anul 1904. Avea un motor cu ardere internă ce producea 16 cp, roți de lemn și patru locuri pentru pasageri. În acel an au fost înregistrate 51 de automobile. Dacă în Belgia permisul de conducere se obţinea fără niciun fel de examen, în România primele examene au fost organizate în 1907, rezultat al creşterii numărului de autovehicule de pe străzi. În 1908, numărul de maşini din România era de 138.

# Cum se desfăşura examenul auto în 1911?

Probele la care erau supuşi cei care doreau să se bucure de Brevetul de Conducere pentru Automobile erau diferite de cele de astăzi. Practic, există o probă de viteză pe drumurile publice şi mai există o probă de frânare în caz de urgenţă. În cadrul probei de frânare, în fata automobilului era aruncat un sac umplut cu paie.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente